29-aastane Spengler lõpetas hooaja perfektselt. Endisel Mercedes-Benz piloodil, kes vahetas poolteist aastat tagasi oma tööandjat, õnnestus badeni ringrajal teha kolmandalt positsioonilt superstart, minna mööda nii Gary Paffettist (Mercedes-Benz) kui Augusto Farfusist (BMW) ja asuda kohe juhtima. Spengleri suurim rivaal Paffett kaotas hilise stardi tõttu väärtuslikke sekundeid. Kuigi inglase esimene boksistopp möödus edukalt ja tal oli tänu sellele võimalik tõusta kolmandalt kohalt teisele, siis teise rehvivahetuse viisid BMW-Schnitzeri tiimi mehhaanikud läbi kiiremini (2,9 sekundit) kui Thomas Sabo Mercedes AMG poisid. Neil kulus selleks aega 4,2 sekundit. DTMis loeb aga iga sekund, seda oli näha juba kvalifikatsioonivõistlustel, mil võitja Farfus ületas finišiliini ainult seitsmetuhandiku sekundi võrra kiiremini kui Paffett ja Sprengler. Ehk brasiillasse edumaa oli konkurentidega ainult paar sentimeetrit.

DTM-finaalivõitlus oli kuni viimaste sekunditeni ülimalt põnev, sest Spenglerit jahtiv Paffett tuli viimaste ringide ajal võistlust domineerinud kanadalasele üha lähemale, viimasel ringil oli kahe parima vahe ainult 2,2 sekundit. Lõpuks puudus inglasel ainult neli punkti meistritiitlist. Üliõnneliku võitja kontol oli peale hooaja viimast võistlust 149 punkti.

Badeni kuuma päikese all

Hockenheimring asub badeni väikelinnas kiirteede A5 ja A6 varrel. Lähimad suurlinnad on Karlsruhe, Heidelberg ja Mannheim. Baden on tuntud sellepoolest, et veel oktoobris paistab siin soe sügispäike. Nii ka sel nädalalõpul, mil õhutemperatuuriks mõõdeti 16,5 ja asfalditemperatuuriks 24,4 kraadi. Kuna DTM on tuntult fännisõbralik, siis saabus sarja finaali jälgima 128 000 mootorispordisõpra, kes elasid kaasa uue tšempioni rõõmule: "Ma ei suuda seda uskuda! Ma ei suuda seda uskuda!", karjus õnnelik võitja auto pardal olevasse mikrofoni. Hiljem, astunud välja oma BMW M3 DTM-masinast ütles kanadalane: "See on nii minu kui meeskonna jaoks sensatsiooniline, suurepärane päev. Ma tänan kõiki toetajaid, täna peame seda võitu koos pühitsema!".

Teiseks jäänud Paffett oli selgelt pettunud: "Kogu aasta sõitsin vigu tegemata. On traagiline, et just finaalis oli mul raskusi startimisega," ütles DTM-tšempion aastast 2005.

Finaalivõistluse kolmandaks tuli Augusto Farfus, kes krooniti samas ka sarja parimaks rookie´ks (uustulnukaks). Parim Audi-piloot oli kuuendaks jäänud Edoardo Mortara (Keke Rosberg tiim) Itaaliast. Ingolstadti autovalmistajale oli tänavune hooaeg täis pettumusi, Hockenheimis jäid kohe alguses tehniliste rikete tõttu „mängust välja“ Adrien Tambay (1. ring), Mike Rockenfeller (2. ring), Mattias Ekström (12. ring) ja Miguel Molina (27. ring). Seega on nüüd küsimus selles, kas kauaaegne Audi mootorispordišeff dr Wolfgang Ullrich jätkab oma positsioonil järgmisel hooajal.

Hockenheimis öeldi hüvasti kahele DTM-karjääri lõpetanud Mercedes-Benz šotlasele. Susie Wolff, keda tuntakse paremini neiupõlvenime Stoddart all, on võistelnud sarjas seitse aastat. 17. oktoobril istus sümpaatne Šveitsis elav daam esimest korda testipiloodina vormel 1 masinasse, tema abikaasa Toto Wolff on Williamsi üks omanikke. Juba aasta algusest aitab 29-aastane šotlanna tiimis sõiduki tehnikat edasi arendada. Endine vormel 1 piloot David Coulthard ei suutnud kolme aasta jooksul saavutada DTMis häid tulemusi, tema parim koht on tänavu Norisringil saavutatud viies positsioon. McLaren-Mercedesega tuli autospordi džentelman aastal 2001 F1s teiseks. Mis saab järgmisel hooajal endisest vormel 1 piloodist Ralf Schumacherist, ei ole veel teada.

DTM 2012 hooaja lõpptulemused:

1. Bruno Spengler, Kanada, BMW Team Schnitzer
2. Gary Paffett, Inglismaa, Team Mercedes-Benz HWA
3. Jamie Green, Inglismaa, Team Mercedes-Benz HWA
4. Mike Rockenfeller, Saksamaa, Audi Phoenix Racing
5. Edoardo Mortara, Itaalia, Audi Team Keke Rosberg
6. Mattias Ekström, Rootsi, Audi ABT Sportsline
7. Augusto Farfus, Brasiilia, BMW Team RBM
8. Martin Tomczyk, Saksamaa, BMW Team RMG
9. Dirk Werner, Saksamaa, BMW Team Schnitzer
10.Adrien Tambay, Prantsusmaa, Audi Sport Team Abt
11.Filipe Albuquerque, Portugal, Audi Team Keke Rosbert
12.Christian Vietoris, Saksamaa, Mercedes-Benz HWA
13.Andy Priaulx, Inglismaa, BMW Team RBM
14.Timo Scheider, Saksamaa, Audi ABT Sportsline
15.David Coulthard, Inglismaa, Mercedes-Benz Mücke Motorsport
16.Robert Wickens, Kanada, Mercedes-Benz Mücke Motorsport
17.Ralf Schumacher, Saksamaa, Mercedes-Benz HWA
18.Miguel Molina, Hispaania, Audi Phoenix Racing
19.Rahel Frey, Šveitsi, Audi Sport Team Abt
20.Joey Hand, USA, BMW Team RMG

Parimaks autotootjaks osutus peale finaalisõitu BMW. Teiseks tuli Audi ja kolmandaks Mercedes-Benz.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena