Hockenheimis kroonitakse DTM sarja tšempion
Pühapäeval, 21. oktoobril Hockenheimi ringrajal toimuv DTM sarja finaal (Saksa turismiautode võistlussari) tõotab tulla ülimalt põnev, sest koguni kolmel piloodil on veel reaalne võimalus võita ihaldatud pokaal. Edetabelit juhib momendil Gary Paffett (Mercedes-Benz). Kohe tema järgi tuleb tänavuse hooaja suurüllataja, BMW piloot Bruno Spengler, kelle kontol on ainult kolm punkti vähem kui inglasel. Tšempionitiitlist võib unistada ka Paffetti tiimikaaslane Jamie Green.
Kuigi Green on 18 punktiga miinuses saaks ta võites 25 punkti juurde. Sellest tulenevalt on Greenil ka reaalne šanss võita meistritiitel. Parim Audi piloot on edetabeli neljas Eduardo Mortara (Itaalia). Ingolstadti autovalmistajal pole küll mingeid šansse tulla DTM-meistriks, kuid küll saavutada parima autovalmistaja tiitel.
DTM 2012: uued autod, uued reeglid
Tänavuseks DTM-hooajaks, mis algas traditsiooniliselt aprilli lõpus samuti Hockenheimis, tõid kolm saksa tuntud autovalmistajat Audi, BMW ja Mercedes-Benz rajale uued turismiklassi võidusõidumasinad. Kui eelneva kuue aasta jooksul kihutasid motodroomidel Audi ja Mercedes limusiinid, siis uued DTM-autod on Audi A5, BMW M3 ja Mercedes C-Coupé kaheukselised kupeed. Sõidukid on pikemad (5010 endise 4872 mm asemel), laiemad (1950 endise 1850 mm asemel) ja madalamad (nüüd 1210, enne 1255 mm).
Masina minimaalne kaal tohib olla 1100 kg. Kaalu sisse arvestatakse nii sõiduki, juhi kui autosse monteeritud kaamera kaal. Nagu Vormel 1s, kasutatakse nüüd käikude vahetamiseks rooli taha paremale ja vasakule kinnitatud käigukange.
Uus on samuti kõigi kolme autotootja kupeedes olev monokok, mis on valmistatud söekiududest. Selle sees on turvapuur, mis tagab piloodile võimaliku õnnestuse juures veelgi suurema turvalisuse. Valmistuskulude vähendamiseks on kõikidel autodel umbes 50 samasugust osa, nende hulgas pidurid, bensiinitank, tagumine tiib, käigukast, sidurid ja käiviti. Samuti on kõigi kolme valmistaja autodel samasugused rehvid. Korea tootja poolt arendatud Hankook “kingad” on kõrgemad ja ennekõike laiemad kui tema eelkäijad. Mõõtudeks on 30 cm esiteljel (enne 26 cm) ja 32 cm tagateljel (enne 28 cm). Sõidukeid pole enam lubatud võistluste ajal tankida, kuid tank mahutabki nüüd 120 liitrit kütust endise 70 asemel. Sellest hoolimata on piloodid kohustatud sooritama nagu ennegi kaks boksistoppi.
Uus punktide süsteem on võetud samuti üle Vormel 1st ehk punkte koguvad kümme esimesena finišijoone ületanud võidusõitjat skeemi 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 kohaselt.
Kui enne on hinnatud ainult piloote ja meeskondi, siis uuel hooajal võisteldakse ka DTM-parima automargi meistritiitli nimel. Tšempionitiitli saab autotootja, kelle sõidukid on kogu hooaja jooksul saavutanud parimaid kohti edetabelis. Muudetud on samuti reedese ja laupäevase vabatreeningu süsteemi. Nüüd sõidetakse kaks korda 45 minutit, treeningute vahel peetakse 10-minutiline vaheaeg. Võistlus ise võib kesta kõige kauem 70 minutit.
22 pilooti pidasid jahti kristallpokaali saamiseks
Tänavusel hooajal saatsid DTMis osalevad meeskonnad kokku 22 võidusõitjat ringrajale jahtimaks uhket kristallpokaali. Audi ja Mercedes-Benz on sõlminud kumbki lepingud kaheksa piloodiga, BMW seevastu kuuega. Alates 2014. aastast stardivad DTMis ka jaapani autotootjad.
Audi Sport Team Abt Sportsline on palganud Šveitsis elava rootslase Mattias Ekströmi ja Austrias kodunenud sakslase Timo Scheideri. Abt Sportsline-meeskond on DTMis olnud edukaim. Ekström ja Scheider on mõlemad kahekordsed DTMi meistrid.
Audi Sport Team Phoenixi ridades on Mike Rockenfeller (Saksamaa) ja hispaanlane Miguel Molina. 1989. aastal sündinud ja Lloret de Maris elav noormees oli eelmisel hooajal küllaldaselt edukas, lühikesest DTM karjäärist hoolimata saavutas ta Hockenheimis kolmanda koha. Kõik Audi välismaised piloodid õpivad Ingolstadti autotootja akadeemias usinasti saksa keelt.
Audi Sport Team Abt on võtnud oma hoole alla šveitslanna Rahel Frey, kes asendas eelmisel aastal DTMis võistelnud piloodi Katherine Legge. Raheli vanematel on oma autokauplus, nii on noor naine kasvanud üles nö bensiin veres. Temale lisaks on Abt´ide juures Adrien Tambay. Prantslasele, kelle isa on endine Vormel 1 piloot Patrick Tambay, on see esimene DTMi hooaeg. Eelmisel aastal saavutas ta Auto GP-sarjas neljanda koha.
Audi Sport Team Rosberg kuulub Vormel 1 endisele maailmameistrile Keke Rosbergile. Pfalzis tegutseva tiimi ülemaks on Arno Zensen, mänedžeriks Kimmo Liimatainen ja tehniliseks direktoriks Ossi Olkarinen. Rosbergi tiim ei ole seni säranud kuigi heade tulemustega. Kuid nüüd on nende hoolealusteks kaks tugevat pilooti, nimelt Filipe Albuquerque Portugalist ja Itaalia/Prantsuse kodanik, särasilmne Edoardo Mortara, kes tõi DTMi kaasa Vormel 3 kogemused. Ta oli 2009. ja 2010. aasta F3 sarja meister. Edoardo valiti 2011. aasta parimaks DTMi rookie´ks (nooreks talendiks). Enne finaali seisab Edo oma esimesel DTMi hooajal heal neljandal kohal.
DTMi tagasi tulnud BMW stardib tänavusel hooajal kuue piloodiga. BMW Team RMGis on leinud uue koha eelmise aasta tšempion Audi roolis, Martin Tomczyk. Sakslane on kihlatud mootorispordis (Seat Cup) endale nime teinud Christina Sureriga. Paar elab Baselis Šveitsis. Esimeseks ameeriklaseks DTMis on Joey Hand, kes pärineb Sacramentost. Eelmisel aastal saavutas ta esimesed kohad nii 24 tunni võistlustel Daytonas kui American Le Mansi-sarjas GT-klassis. Seega on temagi juba kogenud võidusõitja.
BMW Team Schnitzer on “napanud” Mercedeselt endale DTMi fännide lemmiku ja seni igavese napilt kaotaja (teine koht 2006 ja 2007, kolmas koht 2011) Bruno Spengleri. Kanadalane räägib suurepäraselt mitmeid keeli, ta kolis hiljuti Straßbourgist Šveitsi. Üks asi on kindel: mitmete mootorispordisõprade DTMi-südamed tuksuvad ainult temale. Peale kanadalase alustab sarjas oma esimest hooaega juba aastaid BMWs ametis olnud Dirk Werner. Sakslane on samuti tuntud nimi mootorispordisõpradele.
BMW Team RBM on võtnud oma meeskonda inglase Andy Priaulxi ja Monte Carlos elava brasiillase Augusto Farfuse, kellel õnnestus võita Valencias. Mõlemad on DTMi debütandid.
Mercedes-Benz HWA annab tööd koguni kolmele kogenud võidusõitjale Jamie Greenile ja Gary Paffettile Inglismaalt ja Ralf Schumacherile. “Schumi number kaks” lootis küll tänavusel hooajal saavutada paremaid tulemusi, kuid seisab enne finaali 18. kohal.
Mercedes-Benz Mücke Motorsport ridades on tuntud Vormel 1 piloot David Coulthard, kes saavutas autospordi kuninglikus klassis aastal 2001 teise koha. Tema parim saavutus DTMis on kaheksas koht Shanghais (2010). Britt pole sarjas ikka veel õieti “kuumenenud”, kuid tema nime tuntus toob sadu mootorispordisõpru jälgima DTMi. Sellest hoolimata teatas äsja Mercedes, et Coulthard lõpetab Hockenheimis oma DTM-karjääri. Enne viimast võistlust on ta edetabeli 15. Uustulnukas Mercedese tiimis on kanadalane Robert Wickens. Temast on teada, et ta õpib kiiresti juhtima erinevaid võidusõiduautosid. Torontos sündinud mees elab Berliinis.
Mercedes-Benz Persson Motorsport on palganud roolima noore Roberto Merhi, kes saavutas eelmisel hooajal esikoha FIA Formula International sarjas. Kuigi hispaanlasele pakuti võimalust vormeliautoga edasi sõita, otsustas ta DTMi kasuks. Perssoni meeskonnas on veel DTMi teine leedi – Susie Wolff, keda tuntakse paremini tema neiupõlve nime Susie Stoddart all. Inglanna on abielus šveitslasega ja elab Ermatingenis. Kokku on ta võistelnud DTMis 61 korda, tema parim saavutus on 7. koht Lausitzringil aastal 2010.