Võitlus parimatele kohtadele oli äge – seda oli näha juba laupäeva õhtul toimunud treeningutes. Eesti drifti meistrivõistluste pro-klassi neljandal etapil oli võistlustules 28 võistlejat, neist 17 pärit naaberriikidest Lätist, Soomest ja Venemaalt.

Kuna Laitse Rallypargi rada kasutati drifti meistrivõistlustel esmakordselt, siis olid kõikidel võistlejatel võrdne seis – juhid pidid toime tulema tõusva ja laskuva rajaga, enne esimest kurvi rattaid maast lahti lennutava hüppega ning ohtrate rajapiiretega. See tähendas, et eksimise võimalusi oli palju ning eksimust rada naljalt ei andestanud – nii mõnigi sõitja käis lähemalt katsumas rajapiirdeid, mis tõid üldjuhul tõid kaasa õnneks vaid väiksemat sorti plekimõlkimist või purunes stange. Kord proovisid Henri Puhmas ja Harold Valdma ka tandemsõitu harjutada, mis paraku lõppes Valdma käsipiduri streikimise tõttu nii, et autod sõitsid kokku ning lendasid rajalt välja. Puhmase ja Valdma meeskonnad veetsid öö garaažides autosid parandades. Kahjuks Valdma meeskond ei saanud autot hommikuks valmis ning nii lõppes ka tema võistluspäev.

Eesti drifti meistrivõistluste kvalifikatsioonisõitudes tegi parima tulemuse Eduard Vahemets, kelle sõite hindasid kohtunikud 78,9 punkti vääriliseks. Väga napilt ehk 0,9 punktiga jäi alla Gatis Lapāns, kes ühtlasi saavutas ka nii suurima kurvi sisenemise kiiruse 114 km/h ja parimad punktid šõu eest.

Vahemetsa esimeseks vastaseks eliminaatoris oli Urmo Täheste, kes oma esimeses voorus saavutas võidu Jarmo Luhti vastu. Seejärel kustutas Vahemets Läti drifti eelmise aasta meistri Kristaps Blušs võidulootused. Järgmisena oli Vahemetsa vastaseks Henri Puhmast võitnud Kristjan Klemets. Selles sõidus pidi Klemets tunnistama Vahemetsa paremust. Klemets asus võitlema kolmanda koha nimel, selleks tuli sõita paremini kui Gatis Lapans. Lätlane Jānis Eglīte kustutas oma võidukal teekonnal lätlase Elvijs Kezise, Rait Lemberi ja oma endise tiimikaaslase Gatis Lapānsi lootused võidule. Finaalsõidus kohtusidki seni võidukad Vahemets ja Jānis Eglīte. Paraku hakkas kohe esimeses kurvis Vahemetsa auto streikima ning sõit esikohale tuli katkestada. Võitjaks krooniti Eglīte.

Paraku polnud poodiumile asja tublidel Venemaa sõitjatel, ka soomlased läksid tühjade kätega koju.

Samal päeval toimus Laitses ka Läti meistrivõistluste etapp, kus taaskord võidutses Läti drifti eelmise aasta meister Kristaps Blušs, kellele pidi esimeses voorus alla vanduma Eesti uus sõitja Märt Kuvvas. Olgugi, et Blušs lõpetas Kuvvase võistluspäeva üsna varakult, oli näha, et kui Kuvvas sama usinalt edasi harjutab,siis võib teda tulevikus hakata nägema ka poodimitel. Igal juhul oli ta oma esimese võistlusega väga rahul, sest kvalifikatsioonisõitudes hinnati tema parim sõit 47,7 punkti vääriliseks (100 on maksimaalne punktide arv). Ei ole just palju sõitjaid, kes kohe esimesel võistlusel niivõrd palju punkte kirja saab. Läti meistrivõistluste arvestuses polnud poodiumile asja ei eestlastel ega venelasel. Poodium kuulus vaid kahele lätlasele, kelle vahele mahtus ka üks soomlane. Auväärse esikoha pani taskusse Kristaps Blušs, soomlane Ami Aalto vääris teist kohta ning kolmanda koha au sai endale Gatis Lapāns.

Enne autasustamist loositi kõikide piletiostjate vahel välja 3000-eurot maksev tänavalegaalne driftiauto. Loosiõnne tahtel võitis selle ihaldatud auto 22-aastane Lauri, kellele ulatati auto võtmed ning mees sai minna oma esimesele prooviringile. Loodetavasti näeb seda autot peagi driftiradadel!

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena