Kriketi reeglitest

Mängus osalevad kaks võistkonda, mõlemas 12 liiget (11 + varumees). Antud turniiril mängitakse Twenty20 kriketit ehk mõlemad meeskonnad saavad võimaluse punkte lüüa 20 vooru jooksul (1 voor = kuus korrektselt pallitud (söödetud) palli).

Mäng erineb tavapärastest aladest selle poolest, et kui näiteks hokis, korvpallis vmt. mängus on iga hetk näha kes mängu juhib, siis kriketis see nii ei ole. Mängus on ühe meeskonna jaoks kaks osa: pallimine (bowling) ja löömine (batting). Kummaga alustatakse, sõltub sellest, kuidas mündiviske võitnud kapten otsustab. Tavaliselt valitakse esimesena löömine, mis tähendab seda, et 20 vooru jooksul peavad võistkonnast kaks meest korraga platsil olles ükshaaval (sõltuvalt sellest, kes on löögil) lööma nii palju punkte kui suudavad, kaitstes samal ajal oma väravat (wicket). Kui mängija peaks mängust välja kukkuma, asendatakse ta järgmise mängijaga, seni kuni platsil alles vaid üks mängija või jõutakse mängida voorude lõpuni.

Vastasvõistkond on samal ajal platsil kõigi 11 mehega, kellest üks on väravavaht (wicket keeper) ning teised 10 vastavalt siis kas väljakul mängijad või pallijad (vaheldumisi, sest kaks vooru järest ühel mehel pallida ei ole lubatud). Nende kõigi ülesanne on vastasvõistkonna lööjad võimalikult kiiresti mängust välja saada kas: a) visates palli otse vastu lööja kaitstavat väravat; b) püüdes õhust kinni palli, mis ei ole pärast lööki maad puudutanud või veel vähemalt kaheksal erineval moel.

Kui kindlaks määratud voorude arv on läbi, vahetatakse pooled ning seejärel on juba näha, kas teine võistkond suudab eelnevalt löödud skoori üle lüüa ja mängu võita või mitte.

Kui lööja lööb palli väljaku piiridest välja saavad nad korraga 6 punkti ja ei pea väravate vahel jooksma. Lüües palli väljaku piiridest välja nii, et see enne maad (mängijat) puutub, annab 4 punkti (ka ei ole vaja väravate vahel joosta). Kõik muud punktid teenitakse väravate vahel joostes, kusjuures ühe punkti saab meeskond siis, kui kaks platsil olevat lööjat on suutnud joosta oma värava juurest vastasväravani, ilma et neid oleks suudetud mängust välja püüda/visata/jne.

Kuidas see lugu Sind tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena