Võistlejaid ja nende autos on valmis, et homme Raadi lennuväljal pakkida oma meeskonnaboks lahti, et alustada võistluseelse treeninguga. Lisaks Eesti sõitjatele on kohal ka konkurendid Soomest. Eelmisel kolmel aastal parimate seas sõitnud võistlejatel on küll kogemuslik eelis uute sõitjate ees, ent tuginedes poolteist nädalat tagasi toimunud treeningpäevale, võib julgelt öelda, et nii mõnigi uus sõitja sai esmase driftitunnetuse kätte juba poole päevaga. „Meil on varemgi nähtud uusi sõitjaid, kes juba esimestel etappidel kandideerivad poodiumikohtadele, seega mängivad uued sõitjad tihti nii öelda kaartide segajate rolli. Uued sõitjad saavad osaleda ainult tänavaautode klassis, mis tõotab tulla ülipõnev,“ kommenteeris meistrivõistluste korraldaja Marko Opmann.

Edasijõudnute ehk pro-klassis on valminud mitmeid uusi ja talvel täielikult ümber ehitatud autosid. Samuti on pro-klassi lubatud ka mõned sõitjad, kes eelmisel aastal osalesid amatööride klassis. „Nad on väga tugevad vastased ka juba kogenud võistlejatele,“ selgitas Opmann.

Selleks, et selgitada välja kes on Eesti parim driftija, jaotatakse võistlejad kahte võistlusklassi – amatööridele ja tänavaautodele mõeldud street-klassi ning kogenumatele ja spetsiaalselt ehitatud autodele mõeldud pro-klassi. Meistritiitel antakse välja mõlemas võistlusklassis.

Drift – see on võimas ja mänguline autospordiala, kus võistlejad peavad läbima kohtunike ja korraldajate poolt ettemääratud raja nii, et mitte meetritki ei sõida auto otse, sest lubatud on ainult külg ees sõitmine. Mida rohkem on külg ees ehk mida suurem sõidunurk, mida suurem on kurvi sisenemise kiirus ning mida täpsemalt möödub auto rajale paigutatud koonustest ilma neid ümber ajamata, seda kõrgemaid punkte saab sõiduga teenida. Driftimine pole niisama raja läbimine, vaid see nõuab sõitjatelt suurel hulgal täpsust ning ülimat kontrolli auto üle. Ükski liigutus rajal ei tohiks olla juhuslik, sest iga väiksemgi viga tähendab kohtunike poolt väiksemat hinnet.

Erinevalt tänavaklassist sõidetakse pro-klassis eliminaatorsõite kahekesi korraga - kaks autot sõidab korraga rajal ning järel sõitva võistleja eesmärk on kopeerida esimese võistleja sõidujoont, kurvi sisenemise nurka ning kurvi sisenemise kiirust. Teises ringis vahetavad võistlejad kohad.

Võistlus peetakse vastavalt Eesti Autospordi Liidu võistlusmäärustikele ja võistluse reeglite aluses kooskõlas FIA spordikoodeksiga. Viimasel kolmel aastal on driftivõistlusi peetud karikasarja nime all, ent nüüdsest toimuvad võistlused meistrivõistluste kategoorias.

Raadi etapi ajakava:

Reede, 4. mai

18.00 väravad avatud pealtvaatajatele

18.00-21.00 treeningsõidud

Laupäev, 5. mai

9.00-12.00 treeningsõidud

11.00 väravad avatud pealtvaajatele

12.00-12.50 street-klassi kvalifikatsioon

12.50-13.30 vaheajašõu, loosid ja lõunapaus

13.30-14.10 pro-klassi kvalifikatsioon

14.10-14.30 võistlejate koosolek, driftitakso ja vip-sõidud

14.30-16.00 street-klassi finaalid ja autasustamine

16.00-17.30 pro-klassi finaalid ja autasustamine

17.30-17.45 rehvipõletamise šõu (toimub ainult kuiva ilmaga)