•• Andrus, kuidas hindad Kuusamo MK-etapi 15 km sõitu, mis lõppes seitsmenda koha ja 22,8-sekundilise kaotusega norralasest üllatusvõitjale Martin Joh­nsrud Sundbyle?

Jään rahule — hooaja alguse kohta pole sel tulemusel viga! Ma pole ju kunagi novembrikuistel MK-etappidel esikolmikusse pääsenud — näiteks Kuusamos olen varem küündinud neljanda ja viienda kohani –, mis polnud ka nüüd eesmärgiks. Eesmärk oli sõita korralikult ehk heidelda tippudega võrdselt. See õnnestus täita!

•• Sinu sõidu dünaamikat vaadates hakkab silma pidev tõusukõver: 2,5 km läbimise järel olid 40., 8,1 km kohal 15. ja 13,1 km vaheajapunktis kaheksandal kohal. Viimasel paaril kilomeetril jäid napilt alla üksnes eelmise hooaja valitsejale Lukaš Bauerile. Kas alustasid võistlust liiga ettevaatlikult?

Suuskade määrimine oli keeruline, langetasime otsuse üsna viimasel momendil. Seetõttu kannatas ehk mu stardieelne soojendus — keha polnud nii hästi võistluseks valmis, kui tahtnuks. Samuti vajas valitud määre veidi sissesõitmist — kohe esimesel tõusul kaotasin enne mind startinud parematele meestele kaheksa sekundiga. Aga kui olin avatõusu lõpuks keha ning suusad töökorda saanud, hakkasin juba soovitult liikuma. Rõõmustas, et jaksasin lõ­pus Baueri ja teiste ässadega võrdselt sõita.

•• Kui raske on hooaja alguses, pärast pikka ja kurnavat lumelaagrit end soovitult liikuma saada?

Suhteliselt raske, sest esimesed stardid teen ju raske töö, suurte treeningukoormuste pealt. Keha ja vaim pole veel nii erksad, kui peaksid olema. Li­haskond vajab koormuste äraseedimiseks veel aega, et soovitud lõtvust saavutada. Eriti annab see tunda võistluse algfaasis, kuid aja kuludes harjub keha võistlusrütmiga ära.

•• Võib öelda, et vedasid Rukal endast hiljem startinud norralasest üllataja Martin Johnsrud Sundby võidumeheks — too passis su kandadel vist üle poole maa!

No eks ta pidi ikka ise ka hea olema. Aga muidugi, ta tegutses targalt — sai mu kätte, kui oli sõitnud paar kilomeetrit, istus sappa ning püsisime lõpuni koos. Algul ma ei teadnud täpselt, kes see selline norralane on… Kahjuks istus ta ainult mu sabas. Kui paar korda vedamist pakkusin, siis keeldus. Alles siis, kui võtsime minu viimasel ringil eelviimast tõusu, läks ta korraks ette, samuti vedas mind ühe laskumise. Sõitsime koos umbes kaheksa kilomeetrit, millest Sundby vedas ehk vaid ühe kilomeetri. Kahju — kui ta oleks viitsinud rohkem ees sõita, suutnuks ma lõpus veel paremini spurtida. Kellegi tuules on ju alati lihtsam liikuda.

•• Kas paari nädala pärast peetavaks Davosi MK-etapiks, kus on samuti kavas 15 km klassikat, sätid vormi hoolikamalt?

Üritan MK-sarjas kõigis klassikasõitudes eesotsas püsida, aga mingit vormi timmimist ka Davosi-etapiks kätte ei võta. Ei saa unustada, et põhiline on alles veebruaris MM-il väga heas vormis olla! Nii loodangi suurt mängu mängida ikka Libereci MM-il, mitte juba detsembri keskel Davosis.

•• Kus sa Davosi-etapi eel harjutad?

Enne harjutama asumist tahaks mõned päevad kodus puhata. Jõuan eeloleval (möödunud — toim) ööl koju Otepääle. Aga kuna Eestis pole lumeolud enam väga kiita, tuleb juba neljapäeval Davosi sõita. Harjutan seal kuni MK-etapini. Lumeolud pidavat Šveitsi Alpides olema väga head — üle poole meetri lund! Saan MK-etapi eel harjutada ka pikkadel ja kergema reljeefiga matkaringidel, et lihased senisest koormusest paremini ära taastuks. 14. detsembril, päev pärast Davosi 15 km klassikasõitu stardin juba Põhja-Itaalias Livignos 42 km pikkusel La Sgambeda vabatehnikamaratonil, et saada enne aasta lõpus startivat Tour de Skid ka veidi uisusõidupraktikat. Pärast maratoni naasen veel mõneks päevaks Davosi treenima, kojutulek on plaanis 18. detsembril.

•• Kus sa seisad 30. novembril 2008 võrreldes oma paremate hooaegade sama ajaga?

Püsin praegu kenasti enam-vähem samas rütmis nagu parematel päevadel. See tähendab, et ma pole veel hirmus võimas, aga ei pea ka millegi üle otseselt kurtma — seis on hea!

•• Nii et pikk ja raske Olose treeninglaager läks täkkesse?

Jah, tõesti. Olen saanud kõvasti harjutada. Olosel olid väga head tingimused. Rajad olid suhteliselt rasked, aga lõpus, kui lund sadama hakkas, tehti ka pikemaid ja kergemaid ringe. Samas ei saa rasket rada kiruda — kui lihased nendest trennidest ükskord ära taastuvad, peaks seisund tublisti paranema..