Eestlased loovutasid Dakari rallil ühe koha, vahetus ka liider

Urvo Männama ja Risto Lepik lähevad kolmele viimasele Dakari ralli katsele vastu 12. kohalt.
Teisipäeval sõideti Dakaril üheksas katse, mille järel algab kolmest kiiruskatsest koosnev lõpuspurt, mis toimub Empty Quarteri nimelises kõrbes, mille kogupindala on pea 600 000 ruutkilomeetrit.
Teisipäevase kiiruskatse pikkuseks oli 357 kilomeetrit ja oma esimese tänavuse katsevõidu said Dacia Sandriders nimelise prototüüp masinaga sõitev viiekordne Dakari võitja Nasser Al-Attiyah, kelle kaardilugejaks on Edouard Boulanger.
Urvo Männama ja Risto Lepik (Toyota GR DKR Hilux EVO) lõpetasid katse 18. kohal (+21.48). Vahetus ka Dakari üldliider, esikohale tõusid eestlaste tiimikaaslased Overdrive Racing meeskonnast Yazeed Al Rajhi ja Timo Gottschalk. Senine liider, lõunaaafriklane Henk Lategan (Toyota) lõhkus katsel rehvi.
Männama ja Lepik on üldarvestuses 12. kohal, kaotust liidritele on 2 tundi, 58 minutit ja 20 sekundit.
„Täna oli taas väga intensiivne navigeerimine, kus lühikese distantsi jooksul tuli palju suunamuutusi. Kõige keerulisemaks osutus katse viimane osa, kus olid suured kivised väljad ja palju erinevaid radu. Ühe valikuga kahjuks ka eksisime ja saime uut rada avastada. Tänase päeva saldosse läks üks rehvi purunemine, oluline on see, et oleme laagris ja viimaseks kolmeks päevaks liivadüünides valmis,“ võttis katse pressiteates kokku Risto Lepik.
Kolmapäev algab sõitjatele varakult, kuna ees ootab pikem, 520 kilomeetrine ülesõit. Esimene auto lahkub laagrist kella poole viie ajal hommikul. Katsel millel pikkust vaid 120 kilomeetrit, on taas autodel ja tsiklitel eraldi rada.
Kuigi katse on lühike, ootavad sõitjaid Empty Quarter’i düünid, millel kõrgust kuni 250 meetrit. Kukkumised ja kinni jäämised võivad muuta kiirelt paremusjärjestust ja fookus ei tohi kaduda ei sõitjal ega navigaatoril.