Autoralli Eesti meistrivõistlustel toimub kaks etappi lähiriikides
Eesti Autospordi Liit avaldas Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2025. aasta hooaja kalendri ja reeglid.
2025. aasta autoralli Eesti meistrivõistluste kalendrisse kuulub kuus etappi, millest kaks sõidetakse lumel ja neli kruusal.
Kaks Eesti meistrivõistluste etappi sõidetakse naaberriikides. „Sarnaselt tänavuse aastaga jätkub koostöö soomlastega, mis tähendab, et hooajal 2025 sõidetakse taas üks meistrivõistluste etapp sealpool Soome lahte. Hea meel on tõdeda, et lätlastel on endiselt soov sõita oma etappe ka Eesti rallide raames ja lisaks neile on soovi avaldanud ka leedulased sõita üks nende meistrivõistluste etapp Eestis. Loodetavasti saab see viimane Leedu Autospordi Liidu poolt jaanuaris kinnitatud, mis tähendaks siis seda, et lisaks Eesti ja Läti meistrivõistlustele sõidetakse Lõuna-Eesti rallil ka Leedu meistrivõistluste etapp,“ tutvustas Eesti Autospordi Liidu rallikomitee esimees Janno Siitan eesootava hooaja plaane.
Klasside osas on peamine muudatus seotud klassiga EMV1. „Hooaja 2025 üldjuhendis võrreldes tänavusega väga suuri muudatusi pole, kuid mõned siiski. Näiteks EMV1 klass ei ole enam absoluutarvestus, vaid selles klassis võistlevad Rally1, WRC ja Proto autod,“ lisas Siitan.
Samuti on Terminal autoralli Eesti meistrivõistlustel hooajast 2025 kasutusel monorehv, mis tähendab, et meistrivõistluste punktide teenimiseks peab kasutama Pirelli rehve. Klassides EMV Lada, GAZ ja GAZ Open pole Pirelli rehvide kasutamine kohustuslik.
Kõikides klassides jagatakse meistrivõistluste punkte, kui on stardis vähemalt kolm autot. Kui võistlusklass ei täida Eesti meistrivõistlusteks vajalikke tingimusi nõutud osavõtjate arvu osas, siis peetakse klassis Eesti karikavõistluste arvestust.
Lisaks sõidetakse 2025. aastal sprintralli Eesti karikavõistlusi, mis on eelkõige mõeldud vaheastmeks üleminekul rahvarallilt Eesti meistrivõistlustele. Sprintralli Eesti karikavõistlused koosnevad esialgse plaani kohaselt viiest võistlusest, mis toimuvad Eesti meistrivõistluste raames ja ka eraldi võistlustena.
„Otepää ja Lõuna-Eesti Eesti meistrivõistluste rallide raames sõidetakse ka sprintralli Eesti karikavõistluste etapp ja see on kindlasti positiivne selles vaates, et stardis on rohkem autosid ja see saab olema hüppelavaks noortele, kes tulevad rahvarallist end suures rallis proovile panema,“ lausus Siitan.