Uuest hooajast taastatakse endine süsteem, kus ralli võitja teenib taas 25 punkti. Üldse võib ühe etapiga maksimaalselt koguda 35 silma, kui oled ühtlasi kiireim ka pühapäeval ja punktikatsel.

Tänavusel hooajal võis teenida maksimaalselt 30 silma, kusjuures laupäevaõhtune liider sai 18 punkti (kuigi oli vaja lõpetada ka pühapäeval).

Uue süsteemi alusel laupäevased punktid tühistatakse. Alles jäävad superpühapäeva punktid, kuid senise seitsme asemel saavad punkte viis kiiremat. Punktikatse ehk Power Stage’i punktisüsteem jääb samaks.

„Uuendatud formaat lihtsustab süsteemi, kaovad laupäeva punktid ning väheneb tõenäosus, et ralli võitja kogub vähem punkte kui teise koha omanik. Samuti tõstab see pühapäevase võistluspäeva tähtsust ja konkurentsi, säilitades samas Power Stage’i olulise rolli,“ seisab FIA selgituses.

Ühtlasi kinnitas FIA täna 2027. aastast kehtima hakkavad Rally1 autode reeglid. Suurim muudatus on see, et edaspidi on autoralli MM-sarjas kõrgeima klassi autode hinna ülempiiriks 345 000 eurot. Praegused Rally1 hübriidautod maksavad hinnanguliselt kuni miljon eurot.

Jõuallikate osas on tootjatel võimalus 2027. aastast oma ralliautosse lisada kas sisepõlemismootori, hübriidmootori või hoopis täiselektrilise versiooni. Uute reeglite järgi pole ka masinate keremudel enam nii piiratud kui tänapäeval.

WRC punktisüsteem 2025. aastal

Ralli üldseisu punktid:

1. koht 25 punkti;

2. koht 17p;

3. koht 15p;

4. koht 12p;

5. koht 10p;

6. koht 8p;

7. koht 6p;

8. koht 4p;

9. koht 2p;

10. koht 1 p.

Superpühapäeva punktid:

1. koht 5 punkti;

2. koht 4p;

3. koht 3p;

4. koht 2p;

5. koht 1p.

Punktikatse punktid:

1. koht 5 punkti;

2. koht 4p;

3. koht 3p;

4. koht 2p;

5. koht 1p.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena