Jaapani ralli lõppes 24. novembril. Nagu reeglid ette näevad, toimus ka seekord pühapäeval võistluse järel tehniline inspektsioon, kus aga tuvastati, et Neuville’i masina tagadiferentsiaali osad ei olnud vastavuses nende tingimustega, mille tiim oli homologeerimispaberites esitanud.

FIA tehniline delegaat otsustas seejärel uurida ka Hyundai mehe Andreas Mikkelseni i20 Rally1 masinat, kus leiti samuti, et auto ei vastanud homologeerimisvormile Ra1-22/02.

FIA alustas ralli järel Prantsusmaal oma peastaabis põhjalikku uurimist. Rahvusvaheline autoliit nõudis Hyundailt, et nad tooksid ette kõik tagadiferentsiaalid, mis Neuville’i ja Mikkelseni masinate jaoks sel aastal olid nomineeritud.

FIA leidis uurimise käigus, et 2022. aastal algselt homologeerimiseks esitatud andmed ja füüsiliselt masinatel kasutatud osad vastasid nõutele. Küll aga mitte 2024. aastal täiendavaks homologeerimiseks esitatud paberid ja need, mida reaalselt autodel kasutati.

Nii toimus sel teisipäeval ehk 10. detsembril kohtumine, kus Hyundai leeril tuli FIA-le aru anda. Hyundai WRC programmi juht Christian Loriaux selgitas, et eksituse tõttu olid neil dokumentides esitatud pildid 2021. aasta prototüübist. Hyundai tiimi pealik Cyril Abiteboul vabandas meeskonna eksimuse eest. Abiteboul lisas, et võistkonnas tehakse omad järeldused sellest, et tulevikus midagi sarnast ei juhtuks.

Kohtunikud leidsid lõpuks, et juhtumi põhjuseks oli Hyundai administratiivne viga ehk nad olid võistluste jaoks esitanud ebatäpsed dokumendid. Kohtunikud otsustasid, et tegu oli „erandliku olukorraga“, mistap määrati tiimile rahatrahv ning jäeti siiski kehtima Neuville’i ja Mikkelseni tulemused Jaapani etapil.

Hyundai peab FIA-le maksma karistusena 25 000 eurot. Samuti said nad 25 000 euro suuruse tingimisi rahatrahvi, mis läheb käiku juhul, kui Hyundai ei aja 2025. aasta avaetapiks ehk Monte Carlo ralliks oma dokumente korda või sarnane eksimus järgmisel hooajal uuesti juhtub.

Isegi, kui Neuville ja Mikkelsen oleksid tagantjärele disklahvi saanud, poleks see kumbagi tiitliheitlust mõjutanud. Tänavu esmakordselt meistriks tulnud Neuville’il oleks tiitel ka tulemuse tühistamiseta jäänud kätte, sest tiimikaaslane ja ainsana konkurentsis olnud Ott Tänak Jaapanist punkte ei teeninud.

Kuna Toyota kindlustas Jaapanis nagunii meeskondliku tiitli, poleks Hyundai punktikadu ka selles heitluses midagi mõjutanud.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena