Maineka ralliportaali DirtFishi teatel kinnitatakse sel nädalal toimuva rahvusvahelise autoliidu (FIA) mootorispordinõukogu koosolekul reeglid, mis hakkavad autoralli MM-sarjas kehtima 2027. aastast. Portaali andmetel loobub FIA Rally1 autodest ning kolme aasta pärast hakkavad kõige kõrgema klassi ralliautod baseeruma Rally2 masinatel.

Plaani kohaselt hakatakse WRC-s tippklassi autodel kasutama Rally2 mootoreid, pidurisüsteeme ja käigukaste, mis paigaldatakse praegusele Rally1 auto raamile ehk šassiile. Muudatuste eesmärgiks on vähendada kõige kõrgema klassi masinate kulusid ning kasvatada konkurentsi.

Neuville’ile selline plaan aga ei meeldi, sest aeglasemad Rally1 autod võivad edaspidi Rally2 autodele alla jääda. Lisaks leiab belglane, et tehasetiimide mõte võib sellisel juhul ära kaduda.

„Kuidas on võimalik nii meistrivõistlusi korraldada, kui praegused Rally2 autod on uutest Rally1 autodest kiiremad. Lähed teisena rajale ja siis 45. kohalt stardib erasõitja, kes on tehasetiimi omast kiirem,“ selgitas Neuville DirtFishile.

Ning mures on ka Toyota tiimipealik Jari-Matti Latvala. „Peame tagama, et erineva klassi autodel jääks tasemevahe alles. Miks keegi üldse peaks Rally1 autosid soetama, kui Rally2 autod on sama kiired. Minu arvates peaks Rally1 autod olema Rally2 masinatest vähemalt sekund kilomeetri kohta nobedamad,“ sedastas soomlane.

Sel nädalal toimuva FIA mootorspordinõukogu kohtumisel kinnitatakse ka tulevase aasta punktisüsteem. Missugune see täpsemalt olema saab, pole osapooled veel avaldanud.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena