Plaani kohaselt hakatakse WRC-s tippklassi autodel kasutama Rally2 mootoreid, pidurisüsteeme ja käigukaste, mis paigaldatakse praegusele Rally1 auto raamile ehk šassiile. Muudatuste eesmärgiks on vähendada kõige kõrgema klassi masinate kulusid ning kasvatada konkurentsi.

Neuville hoiatab, et sellised muudatused võivad kaasa tuua ebavõrdse võistlusolukorra.

„Olen väga mures olukorra pärast, kui Rally2 masinad hakkavad olema Rally1 autode tasemel,“ sõnas Neuville DirtFishile. „Kuidas lahendatakse rahvuslikud meistrivõistlused? Praegused Rally2 autod võivad olla kohati kiiremad kui uued Rally1 autod.“

„Kui te alustate tehasesõitjana teiselt või kolmandalt kohalt ning erameeskonna sõitja stardib 45. kohalt, võib viimane olla kiirem kui tehasesõitja,“ lisas Neuville.

Ka hiljuti Hyundaiga liitunud Adrien Fourmaux jagab Neuville’i arvamust.

„Minu ainus mure on, et 2027. aasta Rally1 autod on liiga sarnased Rally2 autodele. Mõnel rallil võib Rally2 masin olla Rally1-st kiirem. Näiteks lahtistel kruusateedel tekib Rally2 autodel nende stardipositsiooni tõttu selge eelis,“ ütles Fourmaux.

Neuville kardab ühtlasi, et selline muudatus vähendab tehasemeeskondade huvi sarja vastu.

„Lõpuks jääb autoralli lihtsalt eraklientide võistlussarjaks ja midagi muud polegi,“ ütles belglane.

Toyota tiimijuht Jari-Matti Latvala on sama meelt.

„Kui autod on liiga sarnased, tekib küsimus, miks peaks keegi üldse ostma Rally1 auto, kui Rally2 masin on sama kiire? Minu arvates peaks Rally1 autod olema Rally2 masinatest vähemalt sekund kilomeetri kohta nobedamad,“ leiab Latvala.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena