Plaani kohaselt hakatakse WRC-s tippklassi autodel kasutama Rally2 mootoreid, pidurisüsteeme ja käigukaste, mis paigaldatakse praegusele Rally1 auto raamile ehk šassiile. Tulevaste masinate sihtkaal on 1230 kilogrammi. Praeguste Rally1 autodega kolme aasta pärast enam võistelda ei tohiks.

Muudatuste eesmärgiks on vähendada kõige kõrgema klassi masinate kulusid ning kasvatada konkurentsi. DirtFishi valduses olevate FIA Road Sport osakonna dokumentide kohaselt hakkaksid 2027. aastast kasutusel olevad ralliautod maksma 345 000 eurot (nagu oli aastatel 2012-2016). Lisaks on sarja eestvedajatel plaan vähendada tiimiliikmete arvu, kes MM-rallidel kaasa reisivad.

Üks asjaga lähedalt seotud allikas ütles DirtFishile, et planeeritud muudatus peaks rallimaailmale ainult kasuks tulema. „Kindlasti on inimesi, kes on selle poolt ja neid, kes on selle vastu. Olgem ausad, kas see teeb praegust olukorda hullemaks? Kindlasti mitte,“ kommenteeris ta. „Meil on nüüd reaalne võimalus teha konkurents tihedamaks. Praegu on olemas rohkem kui 1500 Rally2 autot, mis võiksid üsna võrdsetel tingimustel heidelda WRC-s võitude eest. Kuidas saab see halb olla?“

Järgmisel nädalal toimuva FIA mootorspordinõukogu kohtumisel kinnitatakse ka tulevase aasta punktisüsteem. Missugune see täpsemalt olema saab, pole osapooled veel avaldanud.

Jaapani rallil said ajakirjanikud intervjueerida WRC sarja promootorite esindajaid Peter Thuli ja Simon Larkinit. „Me ei saa praegu kirjeldada, missugune see on, aga olen kindel, et see on parem kui tänavu, sest kõik osapooled nõustusid sellega. Tänavune punktisüsteem on toonud põneva hooaja, sest meil selguvad maailmameistrid viimasel päeval. Samas mõistan, miks see ka kõigile ei meeldinud,“ sõnas Thul Jaapanis. „Usun, et uus lahendus on parem ja ka lihtsamini jälgitav.“ Loe pikemalt siit.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena