Kuna Norra suusahüppajate suursponsoriks on relvatööstusettevõte Nammo, on sportlaste kiivril nüüdsest ka mürsu kujutis, kirjutab Ilta-Sanomat.

Sellist vormi on teravalt kritiseerinud inimõigusorganisatsioon Amnesty.

„Maailmas on nii palju sõdu ja konflikte, et see on maitsetu. Šokeeriv on näha norralasi võistlemas mürsuga otsaesisel“ kommenteeris Amnesty poliitiline nõunik Frank Conde Tangberg Norra rahvusringhäälingule NRK.

Norra suusahüppetäht Halvor Egner Granerud ei näe probleemi, et inimesed emotsionaalselt on arvamust avaldavad.

„Ma saan aru, et inimesed reageerivad. Neil peakski olema õigus oma arvamust avaldada,“ ütles Granerud. „Kuid ma kannan seda logo enesekindlalt.“

Norra-Soome lennundus- ja kaitsefirma on Norra rahvusmeeskonda sponsoreerinud alates 2010. aastast, kuid logo ilmus koondise kiivritele alles nüüd, kuna norralastel ei õnnestunud uut peasponsorit leida.

Norra suusaliidu spordidirektor Jan-Erik Aalbu sõnas, et nad on Nammo panuse eest väga tänulikud.

„See annab meile lisaaega ja rahalist jõudu enne, kui me oleme põhisponsori leidnud,“ kommenteeris Aalbu novembris alaliidu pressiteates.

„Soovime garanteerida, et meie koondise mehed ja naised saavad keskenduda sellele, mis on nende jaoks kõige olulisem ehk spordile,“ ütles Nammo kommunikatsioonidirektor Fredrik Tangeraas pressiteate vahendusel.

Nammo käive on ligikaudu 800 miljonit eurot aastas. Pool ettevõttest kuulub Norra riigile, teine pool ettevõttest kuulub Soome firmale Patria, millest omakorda Soome riigile kuulub 50,1 protsenti.

Nammo, mille peakorter asub Norras, omab Soomes kolme laskemoona tootmise tehast.

Amnesty peab problemaatiliseks asjaolu, et Nammo ei pruugi teada, kuhu tema liitlased – näiteks USA relvajõud – nende tooteid saadavad.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena