Counter-Strike’i Majori reeglifiasko raiskas Robin Kooli aega ning purustas üllatusmeeskonna unelma
Counter-Strike’iMajori kvalifikatsiooniturniiri edasipääsureeglid muutusid võistluse ajal tehtud reeglimuudatuste tõttu parajaks fiaskoks.
Euroopa meeskonnad läksid kvalifikatsioonivõistlusele vastu teadmisega, et mõlemast peetud alagrupist pääseb edasi seitse parimat võistkonda. Iga rühma neli parimat liiguvad otse Majori 16 parima meeskonna sekka ning ülejäänud alustavad turniiri esimesest faasist, kus hakatakse 8 ülejäänud koha eest võitlema. Lugu läheb aga keeruliseks kohas, kus selgitati välja alagruppide neljandaid kohti.
Süsteem mis raiskas mängijate aega
A-alagrupi neljas koht selgitati algselt tiebreaker mängu abil, kus läksid omavahel vastamisi Robin „ropz“ Kooli kodumeeskond FaZe Clan ning Cloud9. Pärast FaZe’i 2:1 kohtumise võitu hakkasid aga kerkima küsimused. Ropz uuris turniiri läbi viivalt Perfect Wordilt Xis tänaseks kustutatud säutsu kaudu, et milleks selline mäng üldsegi vajalik oli. Selgus, et turniiri läbi viiva ettevõtte ja turniiri korraldava mängutootja Valve reeglistikes olid ebakõlad.
Valve reeglistiku järgi oleks kõik edasipääsu teeninud meeskonnade vahel kohad jagunema vastavalt nende ürituse eelsele järjestusele, ehk igast grupist oleks 16 parima sekka pidanud pääsema neli kõrgeima tabeliasetusega meeskonda, kuid Perfect World oli reeglistikku kohendanud nii, et edasipääsu teenisid kõige paremini esinenud meeskonnad. Samas oldi enda reeglistikku jäetud vasturääkivus, kuna selles oli välja toodud ka Valve’i poolt sätestatud variant.
Suured põruvad, väiksed kannatasid
Probleemküsimus lahendati lõpuks möödunud nädala reedel, hetkel kui esimesed B-alagrupi meeskonnad elasid juba teadmises, et nad on teeninud otsepääsme turniiri lõppfaasi. Endale olid üllatuslikult kohad kindlustanud kvalifikatsioonivõistluse ilma kaotusteta läbinud maailma 21. meeskond 3DMAX ja 24. kohal paiknev BIG. Samal ajal olid grupi suurimad meeskonnad, maailma esiviisikusse kuuluvad G2 ja Spirit teeninud ühe kaotuse.
Selles olukorras otsustati lõpuks reegleid korrigeerida. B-alagrupi edasipääsejate selgitamiseks enam neljanda koha matši ei peetud ning meeskondade edasipääsud otsustati nende turniirieelsete reitinggupunktide järgi. Kuigi 3DMAXil vedas, kuna neist tabelis eespool olnud Türgi meeskond Eternal Fire ei suutnud edasipääsu tagada, jäi neile koht majori lõppfaasis alles. Kvalifikatsioonil samuti täisedu tundnud BIGilt võeti aga koht põhimõtteliselt käest, mis tekitas pahameelt nii mängijates, juhtides kui ka fännides. Enim väljendasid oma pahameelt BIGi tegevjuht Daniel Finn ja mängija Johannes „tabseN“ Wodarz.
Pärast reeglimuudatusi pääsesid lõpuks B-alagrupist 16 parima hulka kaks kaotust teeninud Spirit ning ühe kaotuse teeninud G2 ja Heroic, madalaima asetusega sai edasi 3DMAX. A-alagrupis muudatus seise ei muutnud, kuna neli kõrgeima edetabelikohaga meeskonda teenisid ka alagrupi neli esimest kohta, küll aga kuulutati kehtetuks FaZe’i ja Cloud9 vaheline kohamäng.
Korraldajad tunnistavad viga
Mängutootja ja turniirikorraldaja Valve tunnistas paar päeva pärast toimunut, et läbiviija Perfect Worldiga oli suhtluses tehtud viga. Tunnistati, et ei olnud märgatud seda, et Hiina firma ei olnud enda reeglistikku uusimale sõnastusele uuendanud ning sellest tekkisid ka probleemid. Lõpuks lasub süü mõlemal turniiri korraldusega tegeleval ettevõttel.
Süsteemi õigustamiseks öeldi, et samamoodi jagati kohti ka kevadel toimunud Kopenhaageni Majoril ning sama joont, kus parimad kohad teenivad pika perioodi jooksul paremini esinenud tiimid, tahetakse jätkata.