Kohaliku aja järgi laupäeva hommikul kavas olnud Ena (22,79 km) kiiruskatset said esimesel korral läbida kuus Rally1 autot, aga Elfyn Evans (Toyota) ja Ott Tänak (Hyundai) sel katsel enam starti ei pääsenud. Peagi teatasid korraldajad, et katse on peatatud ning starti oodanud sõitjad peavad kõrvalteid pidi rehvivahetusalasse liikuma.

Ralli otseülekandest oli korraks näha, kuidas üks võõras minibuss seisis 12. kiiruskatsel stardis Evansi Toyota ees. FIA ja WRC selgitasid teates, et vahetult enne seitsmendat startijat (Evans) sõitis katsele erasõiduk, mis blokeeris teed.

Kuigi korraldajad suutsid kiiresti reageerida ja kellegi elud ohtu ei sattunud, siis karistusest see jaapanlasi ei päästnud. Nimelt määrati korraldajatele 150 000 euro suurune rahatrahv, millest 100 000 eurot on tingimisi karistus.

Kui seekord suutsid korraldajad enamvähem õigeaegselt reageerida, siis kahel varasemal aastal on Jaapanis olnud ohutusega tõsised probleemid. Näiteks tunamullu pääses neljandal kiiruskatsel ootamatult rajale tsiviilauto. Mitu WRC2 sõitjat sattusid seetõttu üliohtlikku olukorda. „Noh, võite ette kujutada, mis tunne see on, kui sõidate täiskiirusel rallit ja näete ühtäkki mõne künka taga tavalist autot,“ rääkis toona Sami Pajari. Olukord oli nii tõsine, et FIA ähvardas uue sarnase eksimuse korral ralli enneaegselt lõpetada.

Mullu lasid korraldajad taas fopaa läbi. Nimelt lasti 2023. aastal üheksandal kiiruskatsel rajale neli sõitjat olukorras, kus nullauto oli alles rajal. Kuna nullauto jäi vahepeal tee ääres seisma, et pealtvaatajaid õigesse kohta suunata, jõudsid rallimehed sellele järele. Hiljem sai Jaapani ralli võistluste juht Harua Takakuwa ametliku hoiatuse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena