DELFI JAAPANIS | Järjekordne muutus rallimaailmas päästab M-Spordi. Hyundai pealik: polnud muud valikut, kui olla pragmaatiline
Eelmisel nädalal saabus FIA (rahvusvaheline autoliit) kinnitus, et uuel aastal loobutakse hübriidsüsteemist, mis alles 2022. aastal kasutusele võeti. Kuidas tiimid otsusele reageerisid?
Hübriidajamid võeti autorallis kasutusele alates 2022. aastast. Kui toona leiti, et see on sarja tulevikku silmas pidades õige samm, et ülejäänud maailmaga kaasas püsida, siis nüüdseks on olukord muutunud. 2025. aastast enam hübriidi Rally1 masinatel pole. Põhjus on võrdlemisi proosaline: see on lihtsalt liiga kallis.
Kui hübriidiga oleks jätkatud, oleks see tiimidele tähendanud märkimisväärset lisakulu, sest järgmisest hooajast ei saa FIA järjekordse kaalutava muudatuse puhul hübriidajami tarnija Compact Dynamicsi riistvaral töötavaid hübriidseadmeid enam lähtestada, vaid meeskonnad peavad neid regulaarselt remontima. See võib aasta peale tähendada võistkondadele miljonite eurode kaupa lisakulu.