Erinevalt vormelisarjadest, kus ajasõidus osalevad kõik sõitjad, tahetakse WRC sarjas kvalifikatsioon läbi viia ainult MM-sarja kolme sõitja vahel.
Nimelt saaksid punktiarvestuse kolm parimat võtta omavahel mõõtu testikatse kolmandal läbimisel ja kiireima aja sõitnud mehel oleks õigus valida, kas ta stardib avapäeval esimese, teise või kolmandana. Need sõitjad, kes MM-sarjas kolme parema sekka ei mahu, läheksid aga rajale tavapärase süsteemi alusel.
M-Spordi tiimipealiku Richard Milleneri sõnul oleks tegemist väärt muudatusega. „Varasemalt on pidevalt olnud probleem, et esimesena startiv sõitja kurdab kehvade teeolude pärast. See ei jätta meistrivõistlustest head muljet ja katselõpu intervjuud pole samuti meeldivad," sedastas ta.
„Alguses oli meil laual ka variant, et kvalifikatsioonis osalevad kõik sõitjad, aga mina polnud sellega päri, sest paremad sõitjad võtavad alati oma ja vaid üksikud oleksid võimelised kvalifikatsiooni võitma. Me mõtlesime, et äkki tuleks kõne alla ainult kolme parema sõitja mõõduvõtt. MM-sarja neljas sõitja oleks ka varasema süsteemi alusel neljandana startinud, nii et see ei mõjutaks neid. Usun, et see on hea kompromiss,“ lisas ta.
Tänavune MM-sarja liider Thierry Neuville (Hyundai) oleks samuti muudatusega päri, aga suurt probleemi see tema arvates ei lahendaks. „Kvalifikatsiooni üheks eesmärgiks peaks olema poole kohaga sõitjatelt eelise võtmine. praegu tulevad nad kruusarallidele ja saavad parima stardikoha, sest on punktitabelis viiendad või kuuendad. Isegi kui kvalifikatsioonis osaleksid viis parimat, siis oleks poole kohaga meestel endiselt eelis,“ lausus belglane.
Sama meelt on ka Elfyn Evans: „Ma pole kindel, kas see mulle meeldiks. Näen seda küll uue võimalusena, aga kui sa oled MM-sarjas kolmandal kohal, siis on sul kvalifikatsioonis ainult kaotada. Samas esikohal olles, saad ainult võita. Kui kvalifikatsioonis osaleksid kõik sõitjad, siis oleks see ausam," selgitas ta.
Kvalifikatsiooni saatus pannakse paika järgmisel kuul toimuval maailma autospordi nõukogul.