Viimane MM-etapp, kus Rally1 autodel hübriidtehnoloogiat kasutatakse, on järgmisel nädalal peetav Jaapani ralli. Muus osas jäävad 2025. aasta autod üsna sarnaseks.

„Compact Dynamicsi hinnangul on FIA ja WRC otsus kahetsusväärne,“ vahendas portaal DirtFish Saksamaal paikneva ettevõte tegevjuhi Johannes Klötzli sõnu.

„Alustasime 2022. aastal WRC-sarjaga koostööd eesmärgil, et mootorisport saaks meie hübriidsüsteemi abil keskenduda aina enam jätkusuutlike jõuallikate arendamisele. Saame aru, et FIA tahab mootorispordis kulusid vähendada ja mõistame WRC-tiimide majanduslikke mured. Samal ajal leiame, et kasumlikkus pole tähtsam kui ohutus,“ lisas Klötzl.

Compact Dynamicsi tegevjuhi sõnul on nad sellegipoolest WRC-sarjale kolme aasta pikkuse koostöö eest tänulikud. „Täname kõiki konstruktiivse koostöö eest ja soovime kõigile ilusat tulevikku, kes on WRC-ga seotud,“ lõpetas Klötzl oma avalduse.

Hübriidseadme eemaldamisega väheneb Rally1 autode miinimumkaal 2025. aastal 1260 kg-lt 1180 kilole. Lisaks muudetakse masinate õhupiiraja suurust 36 mm-lt 35 mm-le, et säiliks sama jõu ja kaalu vaheline tasakaal. Uute autode võimsus peaks olema umbes 380 hobujõudu.

FIA president Mohammed Ben Sulayem rõhutas, et reedene otsus on WRC-sarja jätkusuutliku arengu jaoks parim.

„See otsus on oluline mitte ainult MM-sarja huvirühmade jaoks, et kohaneda areneva energiamaastikuga, vaid ka kulude ohjeldamiseks. Kui me keskendume säästvale kütusele ja lihtsustame autode tehnoloogiat, tagame, et WRC jääb fännide ja sõitjate jaoks atraktiivseks,“ märkis president.

Kuidas see lugu Sind tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena