24-aastase soomlase sõnul pole WRC-etappide probleem selles, et kiiruskatseid oleks liiga palju, vaid mure seisneb tarbetult pikkades ülesõitudes. Nõnda on rallisõitjad varahommikust hilisõhtuni pinges ja ei saa korrakski lõõgastuda.

„Näete, praegu ajasin lõunasöögi 20 minutiga sisse, sest olen WRC-tempoga harjunud,“ rääkis Rovanperä portaali DirtFish reporterile. „Minu arust on ajakava lihtne paika panna. Ma pole näinud MM-rallit, kus oleks reaalne vajadus hommikul kell 5 alustada ja kell 10 õhtul lõpetada. Tihti on ülesõidud sadade kilomeetrite pikkused.“

Rovanperä tahab, et MM-etapid oleksid kompaktsemad. „Kui alustaksime hiljem ja lõpetaksime varem, oleks inimestel rohkem võimalusi sõitjatega suhelda. Mitte nii, et meil on kogu aeg midagi teha või oleme väsinud ja tõredad. Kõigil oleks lõunal ja päeva lõpus teha midagi targemat kui autos istuda.“

„Jah, igal pool pole võimalik leida väikest maa-ala, kus saaks kolm korralikku kiiruskatset sõita. Aga peaksime selles suunas liikuma. Mitmel etapil on nii, et sõidame kogu päeva põhimõtteliselt ühes kandis, aga sponsorite tõttu peame üheks katseks edasi ja tagasi 150 kilomeetrit sõitma. Ilma selleta saaksime juba kella viiest õhtule,“ lisas ta.

2022. ja 2023. aasta maailmameistri hinnangul on jäme ots rahvusvahelise autoliidu FIA käes, kes peaks rallidele kindlad piirid seadma. „Praegu saavad etappide korraldajad teha, mida iganes tahavad. Vaja oleks piiranguid: maksimaalselt nii palju tunde, nii palju kilomeetreid ja nii edasi. Praegu pole meil aega oma tööd korralikult teha. Niimoodi jätkates ei jõua me isegi magada,“ selgitas Rovanperä.

MM-sarjas pooliku hooaja teinud Rovanperä tänavu enam rajale ei tule. Ta võitis Toyota GR Yaris Rally1 auto roolis seitsmest etapist neli ja kogus 114 punkti. Enne järgmisel nädalal peetavat Jaapani rallit on soomlane punktiarvestuses kuues.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena