Sel korral teevad eestlased koostööd Belgia meeskonnaga Overdrive, mis valmistab ette Toyota Hilux T1+ võistlusmasinaid. Eesmärgiks on pakkuda uue aasta alguses Eesti mootorispordi sõpradele häid emotsioone ja Dakar võimalikult heal kohal lõpetada.

„Eesti mees on jonnakas, ta astub reha otsa nii kaua, kui vars pooleks läheb,“ sõnas pressiteate vahendusel Urvo Männama. „Kui tõsisemalt rääkida, siis esimesel korral sujusid asjad meil päris hästi, teisel korral ei saanud isegi korralikult minema. Nüüd siis kolmas kord ja on tõsi, et auto oma olemuselt on meile tuttav. Uus on see, et nüüd ei ole me kohal oma meeskonnaga vaid stardime Belgia meeskonna Overdrive ridades.“

Männama ja Lepik on esimese tutvuse uue masinaga teinud, kui läbisid Kataris autot testides üle 250 kilomeetri Esimene mulje on positiivne, nii meeskonnast kui autost. „Me oleme sellel aastal vähe sõitnud, eks oli eelmise aasta haavade lakkumist aga nüüd oleme õigel lainel. Katari test oli meile väga hea, saime mõlemad Ristoga taas selle tunde kätte. Usun, et varasemad tuhanded kilomeetrid on olnud meile hea põhi ja Dakar on väga palju just kogemuse pealt tehtav võistlus, kus ei ole oluline kohe alguses gaas põhja lüüa,“ selgitas Männama nende Dakari ettevalmistust.

„Ka minu seisukohast oli test väga vajalik ning positiivne. Minu töökoht on võrreldes eelmiste aastatega mugavam, kui saab seda mugavuseks nimetada,“ lisas Risto Lepik. „Uus Hilux on pehmem ja kui arvestada, kui pikka aega me kahe nädala jooksul seal masinas veedame, on see oluline. Urvo poolt saan aru, et ka talle see uus masin istub.“

Enne Dakari testimiseks eraldi võistlust ei tehta ja järgmine kord kohtutakse meeskonna ja masinaga juba enne Dakari starti Saudi Araabias, kus saab veel viimased testid teha. Eestlaste meeskonnakaaslasteks on Dakari võitjad Toby Price ja Sam Sunderland. Mõlemad mehed on Dakari võitnud tsikliga. Sarnaselt eestlaste Toomas Triisa ja Mart Meeruga, kes samuti Dakaril tsikliga osalenud ja Triisa ka Malle-Moto klassi võitnud, istuvad nad nüüd ühes masinas.

2025. aasta Dakar, mis sõidetakse Saudi Araabias, pakub sõitjatele katseid erinevatel pinnastel. Piirkonna eripära on kindlasti liiv ja kõrbes sõidetavad katsed panevad proovile ka meeskondade navigeerimisoskused. Start antakse 3. jaanuaril proloogiga Bishast. 17. jaanuaril on Dakari finiš Shubaytah’s. See kõrbepiirkond on tuntud Empty Quarter nime all, kus sõitjad saavad enne finišit kolm päeva kihutada ja navigeerida liivadüünides. Ka sellel aastal on kavas kaks maratonkatset, kus võistlejad ööbivad etteantud laagrites, kus taustatiime abiks pole ja kõik tööd masinate juures tuleb ise teha. Need on pikemad kui varasematel aastatel, ulatudes 950 kilomeetrini. Oluline on ära märkida ka see, et vähemalt viiel katsel on erinevatel klassidel erinevad teekonnad, seda turvalisuse huvides, et vältida ees startinud tsiklite ja nende taga tulevate kiirete autode kokkupõrkeid. See toob esile ka selle, kes suudab autode klassis paremini navigeerida, sest nendel katsetel pole autodel ees tsiklite poolt sisse sõidetud jälge.

Võimalik, et Männama ja Lepik on sedapuhku ainsad Dakari rallil võistlevad eestlased. Eelmisel nädalal selgus, et Kesk-Euroopa rallil selga vigastanud Kuldar Sikk, kes kõrberallil võistelnud kaardilugejana Benediktas Vanagase kõrval, jätab 2025. aasta võistluse vahele.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena