Enne eelmisel kuul toimunud Kesk-Euroopa rallit pandi Rally1 masina hübriidi tulevik rahvusvahelises autoliidus (FIA) e-hääletusele. Täna arutati asja WRC komisjoni koosolekul ning Motorsporti teatel lepiti kokku, et hübriidajam eemaldatakse Rally1 autodelt juba alates järgmisest aastast.

Selle otsuse peab FIA küll veel ametlikult ratifitseerima, aga tõenäoliselt juhtub see järgmisel mootorispordinõukogu koosolekul detsembris.

MM-sarja juhtiv Neuville leiab samas, et hübriid võiks igal juhul alles jääda, kuna autod oleks muidu liiga lihtsakoelised.

„Ma naudin hübriidiga sõitmist, sest võimu on rohkem ja see on kindlasti lõbusam. Ma tahaks hübriidiga jätkata, sest mulle meeldib tehnoloogiline lisafaktor. Praegu on autod juba niigi algelised ja ilma hübriidita oleksid nad veelgi algelisemad,“ rääkis Neuville DirtFishile.

Ning temaga sama meelt on ka prantslased Sebastien Ogier ja Adrien Fourmaux. „Soovin, et hübriid jääks nii, nagu see oli algselt kavandatud ja arendatud,“ ütles Ogier. „Seetõttu on see minu jaoks veider viimase hetke otsus.“

„Ma leian, et hübriid tuleks kindlasti alles jätta. Kõik võitlesid selle nimel kaua ja nüüd pole kindlasti õige aeg, et tagurlikult tegutseda,“ rääkid Fourmaux.

Neuville’i kogenud tiimikaaslane Dani Sordo on aga teisel arvamusel ning ei varja, et tunneb puudust hübriidita sõidu lihtsusest.

„Kindlasti oleks lõbusam, sest see [hübriid] mõnikord töötab, mõnikord mitte,“ sedastas Sordo. „See pole pole muidugi minu otsustada. Aga hübriidita sõita on palju lõbusam ja loomulikum: lihtsalt gaas ja pidur, nii nagu vanasti.“

Ott Tänak ei osanud konkreetset seisukohta võtta: „Eks jutte on olnud tükk aega, aga vaatame, mis otsus tehakse. Lõpuks sõltub kõik ikkagi tingimustest,“ selgitas eestlane.

WRC-sarjas võeti hübriid kasutusele 2022. aastal.

Kuidas see lugu Sind tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena