Mikkelsen lõpetas aastatel 2014 kuni 2016 MM-sarja kokkuvõttes kolmandana, aga peagi langes ta tehasemeeskondade palgalehelt välja. Norralane näitas oma taset seejärel WRC2 konkurentsis, kus ta lõpetas 2021. ja 2023. aasta lõikes esimesena, mistõttu tänavu sai ta osadel rallidel enda käsutusse Hyundai i20 Rally1 auto.

Monte Carlo, Horvaatia ja Poola rallilt sai ta kirja kuuendad kohad, eelmisel Kesk-Euroopa rallil sõitis ta reedel teelt välja ning lõpuks jäi talle näppude vahele punktikatse teise koha silmad. 35-aastane sõitja on stardis ka hooaja viimasel Jaapani etapil.

Nii on Mikkelsen tänavu justkui asfaldispetsialist, sest viiest rallist neli toimuvad sel pinnasel. Kui hooaja alguses oli ta Monte Carlos ja Horvaatias masinaga päris hädas, siis Kesk-Euroopas oli mehe enda sõnul pilt juba parem. Reedese avarii järel olid tema mõttedki vaikselt juba Jaapanis. „Arvan, et kasutasime laupäeva üsna nutikalt, sest proovisime muutlikes oludes masina erinevaid seaded. Mõned asjad mulle meeldisid, teised mitte. Kindlasti jääb meil kurvides veel midagi puudu, aga me pole [ideaalist] kaugel,“ rääkis ta DirtFishile.

Ta jätkas: „Seaded oli rohkem suunatud Jaapanile. Seal on veidi kurvilisemad teed ja olud pole nii keerulised nagu Kesk-Euroopas, mille kiiretele teedele on vaja väga stabiilset auto tagaosa. Kesk-Euroopa nädalavahetusest on kaasa võtta üsna palju positiivset, sest Horvaatia ralliga võrreldes oli meie kiirus palju parem. Olgu, me tegime vea ja tulemus polnud parim, aga olen peale seda nädalavahetust positiivselt meelestatud. Olen autoga hoopis teises kohas ja tunnen ennast esimest korda Hyundais asfaldil hästi.“

Mikkelsen soovinuks rohkem sõita kruusal

Kuigi Mikkelsen sai ka kiirel Poola kruusarallil kuuenda koha, siis see tuli hoopis teisiti. Norralane oli esimesel kahe päeval väga kiire, mistõttu ta kindlustas laupäeva õhtul teise kohaga 15 punkti. Ralli esikohaheitlusest langes Mikkelsen välja pühapäevase rehvipurunemisega.

„Poola rallieelsel testil saime kiirelt hea tunde ja saime seal etapil võidelda võidu eest. Kindlasti on mul kruusal lihtsam sõita, eriti arvestades seda, et ma saan kaasa lüüa vaid osadel etappidel, mistõttu ma ei istu kuigi tihti autosse. Kruusal oleks mul väga lihtne hüpata otse autosse ja teha tipptulemusi. Asfalt on agressiivsem, mistõttu masina tundmaõppimiseks läheb aega. Ütleme nii, et see pinnas pole kuigi andestav,“ selgitas ta.

Hyundai saatis kruusarallidele välja peamiselt Esapekka Lappi või Dani Sordo, mistõttu Mikkelsen pidi leppima asfaldil sõitmisega. „Kui oleks minu teha, siis kindlasti oleks tahtnud sõita teistsugustel rallidel, kui need, mis mul olid kavas. Aga sain need, mis sain. Võtsin selle väljakutse vastu ja üritasin välja pigistada maksimumi,“ lisas ta.

Samas uue hooaja osas ametlikult midagi teada pole. Väidetavalt on Hyundai käed löönud või käsi löömas Adrien Fourmaux’ga, aga seni on see kuulujuttude tasemel. Nii pole ka teada, kas prantslane lööks kaasa kõigile rallidel või kas Hyundai soovib mõnele etapile viia neli masinat.

Millised on Mikkelseni võimalused järgmise aastal võistelda Rally1 autoga? „Mul pole õrna aimugi. Infot pole kellelgi. Niisiis pole mul õrna aimugi,“ lausus ta.