Aastatel 1974 kuni 1976 Stratosega, aastal 1983 B-grupi 037-ga ning aastatel 1987 kuni 1992 Deltaga kokku rekordilised kümme konstruktori MM-tiitlit võitnud Lancia pole paarkümmend aastat rallimaailmas kaasa löönud. Kuid uuel aastal näeb Lanciat taas ralliradadel, aga seda Rally4 autoga ja väiksematel võistlustel.

Ypsilon Rally4 masin võistleb järgmisel hooajal Itaalia meistrivõistlustel ning ülejärgmisel soovitakse kaasa lüüa juba ERC-sarjas. „2025. aasta tähistab Lancia naasmist autospordi juurde, sest me soovime olla kohal tänapäeva motospordivõistlustel,“ ütles Lancia tegevjuht Luca Napolitano.

Lancia Ypsilon Rally4 põhineb elektrilisel Ypsilon HF masinal, aga võistlustele tuuakse 1,2-liitrise ja 212 hobujõudu tootva sisepõlemismootoriga auto. 74 500 eurot maksvad neljarattalised on mõeldud eelkõige noortele sõitjatele ning esimesed mudelid jõuavad klientideni jaanuari lõpus.

Auto arendamisel lõi kaasa ka kahekordne maailmameister Miki Biasion. „Kui unistasite lapsena ringrajavõidusõidust, siis unistasite punasest Ferrarist. Kui unistasid rallisõitjaks saamisest, siis Lanciast,“ rääkis Biasion. „Mul on au, et sain kaasa Lancia ja Stellantis Motorsporti meeskondadega kaasa lüüa Ypsilon Rally 4 peenhäälestamisel. Loodan inspireerida kõiki noori sõitjaid, kes kasvavad tulevasteks tšempionideks selle autoga.“

Auto debüteerib järgmisel hooajal Itaalia meistrivõistluste Lancia Rally Trophyl, mille võitja saab 2026. aastal osaleda juba Euroopa meistrivõistlustel.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena