Tänavuseks hooajaks mõeldi Rally1 klassis välja uus süsteem, kus esimesed punktid jagatakse välja laupäeva õhtul kümnele parimale sõitjale. Pühapäeval on eraldi arvestus, kus punkte saavad seitse kiireimat. Lisaks on alles tavapärane punktikatse.

Tänavune süsteem on saanud omajagu kriitikat, sest sellises arvestuses ei ole võitjale automaatselt enim punkte garanteeritud. Samas on pühapäevased rallipäevad muutunud varasemast hoopis huvitavamaks.

DirtFish avaldas kolmapäeval, et WRC promootorid otsustasid Kesk-Euroopa ralli ajal toimunud kohtumisel süsteemi kasuks, kus laupäevased silmad kaotatakse ära ja ralli üldarvestuse punktid jagatakse taas etapi lõpuga välja. Samas jääb alles ka niinimetatud superpühapäev ja punktikatse.

Ralli üldarvestuse esikümnele hakatakse punkte jagama taas varasemast tuttava süsteemi järgi ehk võitja pälvib 25, teine koht 18, kolmas koht 15 silma jne. Seega on süsteem taas järgnev: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Lisaks jagatakse superpühapäeva raames punkte viiele paremale. Samuti jääb alles tavapärane punktikatse. Seega kasvab maksimumpunktide arv 35-ni.

„Võimatu on ignoreerida sõitjate pettumust seoses tänavuse hooaja süsteemiga,“ rääkis üks kohtumisega seotud allikas DirtFishile. „Mis on nüüd välja pakutud, on väga loogiline. Ei saa ignoreerida asjaolu, et võidu tähtsus vähenes. Uus süsteem on loogiline ja annab samas põhjuse ka pühapäeval surumiseks.“

Olgu öeldud, et punktisüsteem pole veel ametlikult vastu võetud. DirtFishi andmetel juhtub see tõenäoliselt detsembris toimuval FIA mootorispordinõukogu kohtumisel.