Tänak avaldas, et sai Abiteboulilt sõnumeid pärast laupäevast esimest katset, kus ta konkurentidest selgelt kiirem oli.

„Peale seda meeskonna juht polnud väga rahul ja ta soovis, et me sõidaks veel rohkem kindla peale. Ise näeme, et võiksime võidu sõita, aga meeskond tahab kuidagi tagasi hoida,“ rääkis ta.

Tänak ja kaardilugeja Martin Järveoja lõpetasid laupäeva õhtul teisena ja tagasid endale finišeerimise korral vähemalt 15 punkti. Tänak kinnitas, et pärastlõunasteks katseteks sõnumid lakkasid ja ta sai sõita oma sõitu.

Abiteboul kommenteeris portaalile DirtFish, et ei palunud Tänakul otseselt hoogu maha võtta, vaid arvestada, kui palju ta riske võtab. Kuna tiimi kolmas sõitja Andreas Mikkelsen reedel katkestas, ei saanud Hyundai Tänaku või Neuville’i katkestamist lubada.

„Ka hoo maha võtmine on risk. Ja ma ei ole kindlasti positsioonis, et hinnata, kui palju ta riskib. Kui enesekindlus on olemas, võid sõita ülikiiresti ja see on okei. Ja vastupidi - võid olla aeglasem, aga kui kindlust pole, on risk suurem. Seega rääkisime sellest, kui palju tasuks riske võtta, mitte sellest, kui kiiresti sõita tuleks. Need on kaks erinevat asja,“ rääkis Abiteboul.

Tänakul liiga ärevaid hetki ei tekkinudki, kuid võitluses Sebastien Ogier’ga (Toyota) ei suutnud ta laupäeva õhtuks liidriks tõusta. Neuville käis laupäevasel kolmandal kiiruskatsel kahel korral rajalt väljas ja langes neljandaks. Virtuaalselt kahanes belglase edu Tänaku ees 24 punktile. Hoopis tihedam on heitlus võistkondlikus arvestuses, kus Hyundai juhib Toyota vastu 9 punktiga.

„Vajame kõigi panust. Näite ise, kui tasavägine see on, eriti nüüd. Homme on Otil vaba voli sõita nii kiiresti kui ta soovib,“ märkis Abiteboul.

Ott Tänak - Martin Järveoja Kesk-Euroopa rallil.

Hyundai tiimiboss lisas, et Tänakule saadetud sõnumid polnud seotud sõitjate arvestuse punktiseisuga. Kuna Neuville edestas Tänakut enne Kesk-Euroopa rallit 29 punktiga, vajanuks belglane eestlase vastu vaid mõnda lisapunkti, et karjääri esimene MM-tiitel ära kindlustada.

„Meil ei olnud otsest kavatsust, et sõitjate arvestuses peaks selle nädalavahetusega kõik selgeks saama. Aga peame olema ka Thierry vastu ausad. Jah, ta käis rajalt väljas, aga ta ei heidelnud pelgalt enda, vaid ka võistkondliku MM-tiitli nimel. See oli põhjus, miks ta surus ja võttis riske,“ sõnas Abiteboul.

Pühapäeval sõidetakse Kesk-Euroopa rallil neli kiiruskatset, laual on maksimaalselt 12 punkti. Esimene katse algab Eesti aja järgi kell 10.11 ja punktikatse kell 14.15.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena