Alates 2027. aastast tulevad autoralli MM-sarjas teedele uutele tehnilistele reeglitele vastavad masinad, aga kuni ülejärgmise hooaja lõpuni peaksid teid mõõtma praegused hübriidajamiga Rally1 autod. Kuid hetkel on meeskondade ja hübriidseadmeid valmistava Compact Dynamicsi vahelt läbi jooksnud must kass.

Suvel said meeskonnad teada, et Compact Dynamicsi riistvaral töötavaid hübriidseadmeid ei saa tulevikus enam lähtestada, vaid neid peab regulaarselt remontima. See tähendab aga suurt kulude kasvu.

„Meeskondade sõnul kasvatab hübriididseadmete remontimine nende kulusid enam kui miljoni euro võtta,“ selgitas üks allikas portaalile DirtFish. „Seni oleme kuulnud kiiruskatsete lõpus sõitjate suust, et hübriid ei tööta ning selle peab lähtestama. Edaspidi tähendaks see seadme remonti, mille maksumus algab vähemalt 50 000 eurost. See muudatus tekitaski arutelu, kas hübriidiga peaks jätkama ka järgmise hooajal.“

Kui autoralli MM-sarja osanikud otsustavad sel nädalal hübriidist loobuda, siis selle peab ratifitseerima ma autoralli MM-sarja komisjon ning oktoobri lõpus kokku tulev Rahvusvahelise Autospordiliidu mootorispordinõukogu. Keeruliseks teeb olukorra ajastus, sest FIA lubas vaid kuu tagasi säilitada tehnilised eeskirjad kuni 2026. aasta lõpuni.