Rahvusvaheline jalgpalliliit FIFA on aastaid vesise suuga pealt vaadanud, kuidas Euroopa jalgpalliliit UEFA ajab klubivutis Meistrite liigaga igal hooajal taskusse suured summad. FIFA peamised sissetulekud tulid seni iga nelja aasta tagant toimunud koondiste MM-i õiguste müügist ja sponsorlepingutest, aga uue turniirina alustab järgmisel suvel uues kuues klubide MM.

Seni võtsid klubide MM-il osa iga kontinendi parimad ning kuus meeskonda selgitasid play-off’is välja võitja ehk tegu oli lühikese sutsakaga. Uues formaadis 32 osalejaga klubide maailmameistrivõistlused toimuvad edaspidi iga nelja aasta tagant ning esimene neist algab 15. juunil ja lõpeb 13. juulis USA-s.

Kuid on üks suur probleem: üheksa kuud enne turniiri algust pole FIFA president eesotsas Gianni Infantinoga leidnud soovitud sponsor- ega telelepinguid. Sealjuures on FIFA lubanud Euroopa suurklubidele ainuüksi osalemise eest 40 miljonit eurot, aga hetkeseisuga pole seda raha kuskilt võtta, vahendab Athletic.

Ettevõtete skepsis on arusaadav. Esiteks pole teada, kas ja kui suur on televaatajate huvi veel ühe suurturniiri vastu. Liiati jäävad sealt eemale populaarsed meeskonnad nagu Barcelona, Manchester United, Londoni Arsenal ja Liverpool. Samuti ei teeninud pääset Cristiano Ronaldo koduklubi Al-Nassr ehk sellegi võrra on tähesära vähevõitu.

Mängijad pole rahul aina kasvava koormusega

Klubide MM pole saanud ka mängijate heakskiitu, sest nende koormus aina kasvab. Alates sellest hooajast on klubidel ka Meistrite liigas rohkem mänge ning aina suuremaks muutuvad ka suurturniirid. Näiteks 2026. aasta MM-il osaleb juba 48 koondist. Jalgpallurite ühenduse sõnul on matšide arv ületanud kriitilise piiri, nendega on nõus ka arstid ja treenerid.

Klubide MM-iga oleks sportlastel veel üks suvi mängudest tiine ning uue klubihooaja eel sisuliselt puhkamisega aega poleks. Kaks nädalat tagasi ütles EM-i parim mängija Rodri, et jalgpallurid peaksid graafiku vastu alustama streiki. Ning viis päeva hiljem sai poolkaitsja raske põlvevigastuse, mille tõttu ta sel hooajal enam platsile ei pääse.

Kuid seni on suurklubid mõnekümne miljoni euro suuruse osalustasu valguses olnud klubide MM-i poolt. Aga kui FIFA ei leia võistlustele sponsoreid, siis muutub ka nende tugi üsna kahtlaseks.

FIFA õlekõrs leidub tõenäoliselt Lähis-Ida naftariikidest, kelle ettevõtted võiksid turniirile õla alla panna. Samas vihjab telekanalite leigus sellele, et inimeste meelest on vaikselt jalgpalli liiga palju ja karikas hakkab üle ajama.

Seni klubide MM-ile pääsme teeninud meeskonnad

Euroopa
Chelsea
Madridi Real
Manchester City
Müncheni Bayern
Pariisi Saint-Germain
Milano Inter
Porto
Benfica
Dortmundi Borussia
Juventus
Atlético Madrid
Salzburg

Põhja- ja Kesk-Ameerika
Monterrey
Seattle Sounders
Leon
Pachuca

Aasia
Al Hilal
Urawa Red Diamonds
Al Ain
Ulsan HD

Aafrika
Al Ahly
Wydad AC
Espérance de Tunis
Mamelod

Lõuna-Ameerika
Palmeiras
Flamengo
Flumienses
River Plate
Boca Juniors

Okeaania
Auckland City

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena