Ogier`le sai saatuslikuks reedel pärast 22,47-kilomeetrise kiiruskatse lõppu antud kommentaar. Prantslane, kes oli just edestanud oma suurt rivaali Thierry Neuville’i koguni 10,3 sekundiga, avaldas rahulolematust stardivahede üle, sest piloodid pidid sõitma nende ees startinud masinate tolmupilves.

„Jah, see oli meie poolt hea etteaste, kuid ajab närvi, et sellel spordialal kunagi ei õpita. Me küsisime seda (loe: pikemaid stardivahesid), sest me teadsime, et siin saab olema tolmune. Ja siin oligi tolmupilv. Aga nemad vastasid meile ikkagi eitavalt. Mis sellistel inimestel peas on? Mitte midagi. Täiesti hullumeelne,“ pahandas kaheksakordne maailmameister finišiintervjuus.

Nii tekib oht, et varsti ei ütle ükski rallisõitja enam midagi.

Pärast seda oli 57 tundi vaikust, kuni pühapäeva õhtul, kui ralli lõpust oli möödunud neli tundi, teatati, et žürii määras Ogier’le eelmainitud intervjuu eest tingimisi 30 000 euro suuruse trahvi.

Trahv nõutakse sisse, kui Ogier paneb kuni 8. septembrini 2026 toime sarnase süüteo. Rikkumine seisnes selles, et Ogier` kommentaare peeti „kahjulikuks FIA-le ja selle töötajatele, samuti kohaliku korraldava organisatsiooni töötajatele ja vabatahtlikele, kes töötavad pealtvaatajate, võistlejate ja ametnike ohutuse nimel“.

Mikko Hyytiä kirjutab, et žürii otsus Ogier’ kohta oli absurdne.

„Rallisõitjad on kohustatud pärast kiiruskatseid intervjuudeks peatuma ja igaüks, kes on kunagi ralliautoga sõitnud, teab, et adrenaliin pole selleks hetkeks veel taandunud. Kui FIA soovib selles olukorras kommentaare, siis peate leppima sellega, et keegi võib midagi sapist pritsida. Ja kui on oht, et selliseid karistusi hakatakse kehtestama inimestele, kes midagi ütlevad, tekib oht, et varsti ei ütle keegi enam midagi,“ leiab Hyytiä oma kommentaaris.

Ühtlasi ei saa ajakirjanik aru, et kui Ogieri` avaldus oli FIA-le tõesti kahjulik, siis miks ei karistatud Neuville’i tema antud kriitilise kommentaari eest.

Belglane teatas laupäeva õhtul: „2022. aastal avati ralli Ateena olümpiastaadionil, kus oli tohutult rahvast. Atmosfäär oli suurepärane. Nüüd oli pidulik avamine hooldusala parklas ja publikukatse tuleb mingis kiirteeäärses parklas. Seda on raske mõista, aga see näitab, millises staatuses kogu WRC-sari praegu on.“

Hyytiä toob Ogier juhtumi puhul välja veel ühe äärmiselt veidra asjaolu. Nimelt toimus žürii avaldatud dokumendi kohaselt Ogier ja tema tiimi esindaja ülekuulamine 7. septembril algusega kell 23.00 ehk peaaegu 39 tundi pärast seda, kui prantslane oli oma kommentaari andnud. Kohtunike ette astumise eel oli Ogier rajal veetnud üle 15 tunni. Järgmisel hommikul lahkus Ogier hooldusest kell 8.21.

„Kas selleks ärakuulamiseks poleks saanud veidi sobivamat aega leida? Kui FIA-l on nii raske oma peamiste staaride huvide eest seista, siis pole ime, et kaheksast 2020ndate aastate MM-rallide võitjast ainult kolm sõidavad praegu täishooaega,“ lisas Hyytiä.