Võistluseelsete vabatreeningute põhjal suurfavoriidi staatusse tõusnud Rainer Talvar kinnitas ootusi ka rajal. Kvalifikatsioonivõit Rasmus Varblase ees tuli küll vähem kui 0,1-sekundilise eduga, kuid oma eelsõidu võitis ta ligi kaheksa sekundiga Silver Tamme ees. Mullune meister Dmitri Janis oli kvalifikatsioonis küll alles kuues, kuid võitis teise eelsõidu ning seega startisid finaali esireast suurfavoriit Talvar ja tiitlikaitsja Janis.

Nende eeldatav duell sai aga läbi juba esimeses kurvis, kus Janis murule kaldus ja võistlejaterivi teise kümne lõppu langes. Esimese poole ringiga saavutas Talvar Tamme ees turvalise edu ja edaspidi ainult kasvatas seda. Tamme tuules püsis esialgu 2022. aasta meister Risto Kappet, kuid mõne ringi möödudes hakkas temagi maha jääma ja pidi tõrjuma jälitajate rünnakuid. 50-minutilise sõidu lõpuks oli Talvari edu 18 sekundit, ka Tamm finišeeris teisena uhkes üksinduses. Kolmanda koha sai tiimikaaslaste ägedas, kuid sõbralikus duellis Reno Kööts, kes ületas finišijoone vaid 0,3 sekundit enne Juss Parekit. Eksmeistritest lõpetas Kappet sündmusterohke sõidu kuuendal ja Janis üheksandal kohal. Talvar teenis kahe sõiduvõidu ja kahe kiireima ringiga ka maksimaalsed võimalikud 80 punkti ning asus seitsmeetapilist sarja juhtima. Teisel kohal on tema meeskonnakaaslane Silver Tamm, kellele teised kohad eelsõidust ja finaalist annavad kokku 63 punkti. Kolmas on Reno Kööts 58 punktiga, järgnevad väikeste vahedega Gert Raudsepp (45), Risto Kappet (44), Dmitri Janis (44) ja Juss Parek (42).

AM-kategooria liider on avaetapi järel Mario Kaunis, kes teenis selles arvestuses maksimaalsed 37 punkti.

Meeskondlikult on Talvari ja Tamme tiim Charging Zebras bt BS + RDX samuti maksimaalse 143 punktiga liider. Köötsi ja Janise teenitud 102 punkti annavad nende meeskonnale TCM Pizzapoisid teise koha, ning Euronics STR on Raudsepa ja Kappeti teenitud 99 punktiga kolmas.

Vormelisari on enneolematult menukas

Eesti meistrivõistlused virtuaalses vormelisõidus toimuvad tänavu neljandat korda. Sari kannab ametlikku nime EVAL F4 2024 ning koosneb taas seitsmest etapist. Nagu mullugi, võisteldakse iRacingu keskkonnas vormel-4 (F4) klassi autodel. Ka võistlussüsteem on sarnane.

Igal etapil pääseb vabatreeningute põhjal kvalifikatsiooni 60 paremat. Kvalifikatsiooni põhjal jaotatakse nad kahte eelsõitu, kummaski 30 võistlejat. Mõlemast eelsõidust pääseb 15 esimest otse finaali. Ülejäänud saavad finaalikoha pärast võidelda veel lohutussõidus, kust finaali pääseb kuus esimest. Eel- ja lohutussõitude kestvus on 15 minutit, kuna finaal kestab 50 minutit ja seal tuleb teha kohustuslik boksipeatus rataste vahetamiseks.

Eelsõitudes saavad punkte 15 esimest, võitjale antakse 25 punkti. Finaalis teenivad punktilisa 25 esimest, neist võitja 52. Lisaks saab kiireima ringi autor eelsõidus ühe ning finaalis kaks punkti.

Uudisena on sõitjad jaotatud PRO- ja AM-kategooriasse. Esimesse kuuluvad kiiremad ja oskuslikumad sõitjad, teine on mõeldud vähemvilunud pilootidele, kellele peetakse ka eraldi punktiarvestust.

Virtuaalse vormelisarja populaarsus on aastatega pidevalt kasvanud ning tänavu oli end avaetapi eel registreerinud koguni 73 sõitjat, neist 26 PRO-kategoorias. Tase on aastatega samuti pidevalt tõusnud. Tänavu on varasemast kolmest meistrist rivis Risto Kappet (2022) ja Dmitri Janis (2023), eriti märkimisväärne on aga iRacingu maailma tippu kuuluva Rainer Talvari osalemine.

EVAL F4 2024 teine etapp sõidetakse 8. septembril Navarra ringrajal.

NB! Kõik tulemused on esialgsed ja mitteametlikud kuni protestide lahendamiseni.

Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena