Rahvusvahelise Olümpiakommitee president Thomas Bach sõnas pärast otsust: „See on ROK jaoks täiesti uus ajastu. Üldkogu otsusega loodavad e-spordi olümpiamängudega püsime me kaasas digirevolutsiooni kiire arengutempoga. E-spordi kommuun, mis on esindatud meie e-spordi komisjonis on algatusega entusiastlikult tegelenud, mis tõestab taaskord olümpia brändi ja väärtuste atraktiivsust noorte inimeste seas. Saudi Araabia rahvuslik olümpiakommitee toob selle projekti raames endaga kaasa suurepärase, kui mitte öelda unikaalse kogemuse e-spordi valdkonnas. See koostöö põhineb olümpiahartal ja väärtustel.“

Mängude näol pole tegemist esimese korraga kui ROK e-sporti siseneb. Alates 2018. aastast toimunud püüdlused olümpiamänge e-spordiga ühendada on seni suurimaks ürituseks loonud 2023. aastal Singapuris toimunud Olympic Esports Weeki, millest võttis osa 131 kübersportlast 57est riigist. Virtuaalmaailma olümpiamängude toimumine on nende pingutuste kulminatsioon.

Olümpiamängud on järgmine samm Saudi Araabia enesekehtestamisel e-spordi maastikul, kus korraldatakse sel aastal nii klubide kui ka riikide vahelised maailmameistrivõistlused.

Mängude toimumise järgmiseks sammuks saab olema sobiva asukoha ja toimumiskuupäevade leidmine, misjärel hakatakse otsima mänge, mis oleksid kooskõlas praeguste olümpiaaladega ja olümpiaväärtustega, mistõttu ei näe tulevastel mängudel e-spordi hitte, mis hõlmavad endas vägivalda ja jätavad seetõttu eemale Eesti parimate virtuaalsportlaste hulka kuuluvad Counter-Strike’i mängijad nagu Robin Kool ja Andreas Maasing. Samuti hakatakse mängude tarbeks Rahvusvahelises Olümpiakommitees looma uut struktuuri ja finantsmudelit, mis sobituksid mängude teistsuguse iseloomuga.