Esimest hooaega klassis Superbike osalev Sander Telve (Suzuki, SK Suzuki Team Estonia) sõitis kvalifikatsioonis lätlaste Marcis Pirtnieksi ja Ivo Vinninši järel välja kolmanda aja. Telve on seni võitnud järjest iga võistlusklassi, millesse ta on edasi liikunud: Rahvaliiga (2021), C1200 (2022) ja B1200 (2023). Käesolevat aastat alustas ta Soomes Motoparkis kõige võimsamas Superbike-klassis 17. ja 18. kohaga.

Bikerniekis läks vihmasõitu lootnud Telve võistlussõitu kohe esimesel ringil kindlalt juhtima ega andnud konkurentidele mingit võimalust. Teiseks tuli Valdemar Klysevskij (Leedu), sõidu alguses kuuendaks langenud Vinninš pidi vaatamata väljasõidetud võidusõidu kiireimale ringiajale leppima kolmanda kohaga. Kristian Vaarmann lõpetas viiendana.

„Väga võimas,“ oli Telve lühike, kuid vaimustunud kommentaar pärast võistlust. „Soome etapist oli suur kasu. Ratas on sama, mis eelmisel aastal. Aga kiirus on muutunud, isegi imestan, kust see tulnud on. Tempo, mis täna tuli, oli üllatav. Käisime juba neljapäeval Bikerniekis ja saime rajaõhtul hea hoo sisse.“

Nagu Eestiski, kimbutas ka Baltimaade parimaid motoringrajasõitjaid Bikerniekis hoovihm. Hommikustel treeningsõitudel nautisid võistlejad päikest ja kuiva rada, kuid pärast esimest, Superbike’ide kvalifikatsiooni avanesid taevaluugid ning Superstock 600 sõitjad asusid enne rajaleminekut slicke vihmarehvide vastu vahetama. Edasilükkunud kvalifikatsioon tuli liiga tihedaks muutunud saju tõttu veel kord katkestada ning uuesti rajale läinud sõitjad kulgesid nüüd juba ülima ettevaatlikkusega. Vaatamata sellele kukkusid tribüünide järgses kurvis üksteise järel Rain Leenpalu ja Tarmo Kõrs (mõlemad RedMoto Racing).

Klassis Superstock 600 oli Jaanus „Vihmajumal“ Saarmaa nii vihmaga toimunud kvalifikatsioonis kui ka kuivava rajaga võistlussõidus teistest peajagu üle. Tema plaan oli kohe stardist vahe sisse teha ning siis rahulikult rehvi hoides lõpuni sõita ja see töötas.

Saarmaa sõitis laupäeval samas Bikerniekis toimunud treeningpäeval eestlastest välja ka kiireima ringiaja 01:41.344, mis oli ühtlasi tema uus isiklik rekord sellel rajal. „Olen oma parimas vormis,“ ütles nädalavahetusega rahul Saarmaa, kelle seljataga toimus aga tuline heitlus teisele kohale. Supersport 300 klassist võimsamasse klassi üle tulnud ja kvalifikatsioonis neljanda tulemuse teinud Silvester Sarapik (Suzuki, Vihur Motosport) tõusis võidusõidu alguses küll teiseks, kuid kogenud leedulane Jonas Stankunas läks temast uuesti mööda ning vaatamata Sarapiku jõupingutustele, mida ergutas tagant fännide maruline kaasaelamine, ei õnnestunud tal Stankunast enam uuesti edestada. „Pidin alla panema kasutatud tagumise rehvi, pärast viiendat ringi sain aru, et ma ei saa hästi paremaid kurve võtta,“ selgitas Sarapik oma allajäämise tagamaad. Sarapik pidi leppima Saarmaa ja Stankunase järel kolmanda kohaga, Alar Laidoner (Yamaha, Seltec Racing) oli neljas ja Leenpalu kuues. Kõrs pärast kvalifikatsiooni kukkumist ei startinud.

Ootame põnevusega järgmist etappi 20.-21. juulil Pärnus Porsche Ringil, kus Superstock 600 klassis on stardis ka teised kiired Vihurmoto noored Selyn Kazakova ja Hugo-Brent Freimann.

Meie Suzuki-meeskonna kolmanda võidu vormistas klassis C600 aga nende kõige „rohelisem“ sõitja Rein Tauts, kellele Bikernieki jõukatsumine oli elu esimene motoringraja võidusõit. Tauts tegi kvalifikatsioonis üldarvestuses viienda ja oma klassi kolmanda tulemuse, võistlussõidus püsis aga C1200 sõitja Edgars Kruminši (Läti) järel kindlalt teisel kohal ja tuli oma klassi võitjana finišisse, edestades lätlasi Ritvars Dortansi ja Gintaras Ciegist. „Esikoht oli minu jaoks imeline tulemus, aga ma pean kindlasti tänama Jaanus Saarmaad, kes mind koolitas ja oli mulle mentoriks,“ ütles Tauts, kellel ka Bikernieki raja põnevate hüpete ja kurvide kohta leidus ainult kiidusõnu.

Klassis C600 oli Rait Reimand oli 13., Hanno Hansson (Kawasaki, Vihur Motosport) 21. Klassis C1200 sai Vladislav Strekatš lätlaste Kruminši ja Ulvis Goldbergsi järel kolmanda koha.

Klassis B1200 tõi pühapäeva ennelõunal kõigile naeratuse näole Andres Tammsaar (Biker24 Motospordiklubi), kes treeningpäeval rängalt kukkus, kuid pärast haiglas kontrollis ja tohterdamas käimist järgmisel päeval siiski võitluskaaslastele kaasa elama tuli. Ka kohe võistlussõidu alguses toimus kukkumine ning Arvo Alehodzin ja Evgeny Lavrinenko (mõlemad Vihur Motosport) pääsesid sellest napilt terve nahaga. Alehodzin oli esimestel ringidel neljas, kuid pidi vihmamärjal rajal udutama hakanud visiiri sättimise tõttu paar sõitjat endast mööda laskma ning sai alles võistluse lõpus uuesti hoo üles. Kuuendana startinud Lavrinenko tõusis lõpuks ise neljandaks ja oli oma tulemusega väga rahul. Poodiumi hõivasid selles klassis lätlased Alfreds Lazdins, Davis Briedis ja Girts Zarins. Alehodzin lõpetas 9., Karol Kadarik (SK Suzuki Team Estonia) 12. ja Raido Leenpalu (RedMoto Racing) 13. kohal.

Klass Supersport 300 startus koos ajalooliste retroratastega ja kuigi Andre Köster (Vihur Motosport) oli kvalifikatsioonis neist oma Kawasakil kiirem, valis ta võistlussõiduks oma KTM-tsikli ning pidi kaks retroratast endast mööda laskma. Kösteri järel astusid Supersport 300 klassis poodiumile klubikaaslased Jaanus Reima ja Risto Rehemägi. Classicutest olid kiireimad Anders Richnau, Kaspars Brigzne ja Sjaak Tepper.

Eriauhinna, AEGAON kella sai Bikerniekis toimunud etapil parima noorena suuremas klassis edukalt esinenud Silvester Sarapik.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena