Kümmekond aastat on vormel 1 sarja ülekannete lahutamatu osa sõitjate ja meeskonna vahelise raadioside edastus, kus kaks osapoolt lahkavad strateegiat, kiruvad ebaõnne või rõõmustavad üheskoos. WRC-sarja telepilt on seni mitmes mõttes ajast maas, sest sõitjate jutte kuuleb ainult kiiruskatsete lõpus ja pahatihti jäävad katsel juhtunu sootuks televaatajatel nägemata.

Kuid autoralli soovib vormelisarjast šnitti võtta ja alates järgmise hooaja Monte Carlo etapist peaks raadioside mingis vormis olema ka ralliülekannete osa. Sealjuures oma osa selles on ka Eestil, sest Command Center ehk Juhtimiskeskuse nimelise süsteemi toimimist hinnati M-Spordi Eestis toimunud testide ajal.

Projekti juhib Adamo

„Testime andmeid ja tehnoloogiat. Kuid me ei loo Juhtimiskeskust enne järgmise aasta Monte Carlo etappi. Tehnoloogiat testime koos M-Spordiga nende tehases kui ka nende Eestis toimuval testil,“ selgitas WRC-sarja võistluste juht Simon Larkin portaalile Motorsport.

Ta jätkas: „Teeme koostööd mitme erineva tehnilise partneriga ning lepinguliselt juhib projekti [endine Hyundai rallimeeskonna pealik] Andrea Adamo. Plaani põhjal me sel aastal katsetame süsteemi ja järgmisel aastal Monte Carlos rakendame.“

Larkini sõnul Juhtimiskeskuse projekti detailid pole lõpuni selged. Ühe ideena on laual võimalus, et edaspidi võib ka rallipargis näha vormel 1 sarjast tuttavat ehitist, kus meeskondade esindajad hakkavad etappide ajal tööd tegema.

Monte Carlos on süsteem mingil kujul olemas

„Juhtimiskeskus on kontseptsiooni nimi. Selle üks osa võib olla hoone või füüsiline struktuur, kuid peamine on Monte Carlo etapi ajaks rohkelt kasutatava ja huvitava jutuvestmistehnoloogia loomine. Ehitist ei pruugi Monte Carlos olla, aga kindlasti on see kontseptsioon seal olemas. Me tahame jutustada lugusid,“ lisas ta.

Autoralli MM-sari alustab ka koostööd kiivritootja Stiloga, kes toob võistlustele edaspidi kiivrikaamerad, millega televaatajad näevad asju pilootide pilgu läbi.