FIA tegi mõned kuud tagasi ettepaneku, et järgmisel aastal loobutakse WRC-sarjas hübriidseadmest ja vähendatakse radikaalselt Rally1 autode võimsust. Nii meeskonnad kui ka WRC promootor seadsid aga muudatuse vajalikkuse kahtluse alla ning FIA otsustas neile nüüd vastu tulla.

„Viimastel nädalatel oli meil meeskondadega palju vestlusi, et selgitada välja autoralli MM-sarja edasine suund. Nüüd on selge, et jälgmisel kahel aastal vajame tehnilist stabiilsust. Samal ajal on FIA jaoks oluline ka see, et tänu stabiilsuse võimaldamisele on meeskonnad edaspidi positiivselt pühendunud,“ lausus FIA president Mohammed Ben Sulayem.

FIA poolt välja käidud ideed, mis vähemalt esialgu jäävad ootele:

* Praegune Rally1 auto jätkab MM-sarjas 2026. aasta lõpuni, kuid sellelt eemaldatakse hübriidseade, võimsust vähendatakse ja aerodünaamilisi lahendusi vähendatakse.

* Rally2 autodele on järgmisest hooajast võimalik lisada WRC-komplekt, mis koosneb suuremast piirajast ja väljalasketorust, täiustatud käigukastist ning tagatiivast, mistõttu kiirus ja jõudlus muutuvad sarnasemaks Rally1 autode omadega.

* 2026. aastal võetakse praegustega paralleelselt kasutusele Rally1 autode muudetud tehnikaeeskirjad (need jäävad ainuomasteks 2027. aastast), mis võimaldavad autotootjatel või eratiimidel lihtsamini MM-sarjaga liituda. Autode maksimaalne maksumus ei tohi ületada 400 000 eurot, kusjuures selle hinnaga on tiim kohustatud sõiduvahendi soovijale maha müüma ralli finišis.