Audru ringraja operaator traagilisest surmajuhtumist: See oli suur šokk. Astume samme sarnase õnnetuse välistamiseks
Audru ringrada opereeriva Rada OÜ juhataja Andres Hall teatas, et nende ringrada vastab rahvusvahelistele ohutusnõuetele ja laupäevane traagiline õnnetus oli tõenäoliselt mitme halva asjaolu kokkusattumus.
Laupäeval hukkus Audru ringrajal Eesti ja Balti meistrivõistluste etapi treeningpäeval Läti võidusõitja Juris Apinis, kes kihutas rajalt välja.
„Suhtume juhtunusse täie tõsidusega ning tellime rajale ümberehitustööd, mis välistavad sarnase õnnetuse kordumise võimalikkuse,“ kinnitas Hall.
„Eesti ainsa mootorispordi ringraja, Audru ringraja ohutus on olnud alati meie kõige tähtsam prioriteet ja laupäevane õnnetus oli suur šokk. Tegu oli Leedu ettevõte CR Moto korraldatud rajapäevaga, mis eelnes pühapäeval toimuma pidanud Eesti ja Balti ringrajasõidu meistrivõistlusete I etapile,“ sõnas Hall meediale saadetud pressiteates.
Ta kinnitas, et raja vastavust rahvusvahelistele nõuetele on korduvalt üle kontrollitud.
„Audru ringrada vastab FIA 4. taseme rahvusvahelistele nõuetele ja seda korduvalt kontrollinud nii Eesti Autospordi Liit kui Rahvusvaheline Autoliit FIA, kellelt oleme saanud ka vastava litsentsi. Raja on nõuetele vastavaks tunnistanud ka Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon. 6. kurvi, mille lähedal õnnetus juhtus, kohta pole olnud rada kontrollinud inspektoritel kunagi etteheiteid,“ märkis Hall.
Ta lisas: „Audru ringrada tegutseb tänasel kujul alates 2013. aastast. Tavaolukorras ei jää õnnetuspaik rajalt väljasõidu alasse ja eksimuse korral ei tohiks sattuda sõitja või sõiduk antud suunas libisema. Audru ringrada on ka regiooni kõige suuremate väljasõidualadega ja lähipiirkonna teiste radade väljasõidualad on sarnaselt murukattega. Asfalteeritud või kergkruusaga väljasõidualadega radasid Balti riikides pole. Kuna õnnetus ei toimunud väljasõidualal, siis ei oleks antud juhul väljasõiduala kattematerjal ka midagi muutnud.“
Halli sõnul on tegemist esimese traagilise juhtumiga Audru raja ajaloos. „Mootorispordis, seal hulgas mootorrattaspordis ei saa paraku kukkumisi ja õnnetusi 100% välistada. See teeb radade ohutuks muutmise erakordselt oluliseks. Kinnitan, et suhtume õnnetuse põhjuste väljaselgitamisse täie tõsidusega, teeme igakülgset koostööd Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooniga ja võtame omalt poolt ette samme sarnaste juhtumite kordumise välistamiseks. Oleme juba tellinud algaval nädalal 6. kurvi piirkonnas pinnasetööd, et likvideerida õnnetuspaiga kõrvale jääv kuivenduskraav ning tõsta pinnast rehvitõkke ees,“ lisas Hall.