„Mina olen alati veendumusel, et Ott võidab. Eestlane ei saagi midagi muud uskuda,“ rääkis eilses „Kuues käik“ podcastis Rally Estonia üks korraldajatest ning MM-sarjas kohtunikuametit pidav Silver Kütt. „Seda on varasemalt juhtunud mitmeid kordi ning ma usun, et see õnnestub taas. Paraku, nagu igal spordialal, on ka siin mingi osa õnnel ja tehnika vastupidavusel. Aga tal on kõik oskused olemas, et see etapp võita. Eks paistab. Uus formaat. Näis, kuidas see võistlejate ja tiimide jaoks töötab.“

Formaadiuuendusest kõige silmatorkavam on Sardiinia puhul esimene päev, mis algas hommikul testikatsega. Esimene ametlik kiiruskatse on kavas kell 15.33. Eelmisel aastal peeti testikatse neljapäeval ning esimene kiiruskatse startis reede hommikul. Mullu sõideti Sardiinias kiiruskatseid 320,88 kilomeetrit, tänavu vaid 266,12.

Kui palju varasem võidukogemus sõitjaid mõjutab? Rally Estonia direktor ja 2007. aastal Sardiinias Junior WRC klassis etapivõidu napsanud Urmo Aava vastas: „Need rallid, mis sulle päriselt sobivad, jäävadki sobima. Need, mis ei sobi, ei sobigi - võid lihvida endale sobimatuid nurki maha, aga ikka on ebameeldiv. Nii see ongi.“

Sardiinia ralli puhul soovitab Aava korraks igal Eesti rallifännil aja maha võtta ja mõelda, kas neli ekipaaži MM-ralli peale ikka tundub meie rahvaarvule mõeldes loogiline.

„Kui me mõtleme korraks Eesti rahvaarvule ja WRC sõitjate arvule... Ei tundu loogiline, aga kihvt vaadata! Meil on sõitjaid igas WRC punktiklassis,“ ütles Aava.

Lisaks Tänakule (Hyundai) on Sardiinias WRC2 arvestuses sõitmas Georg Linnamäe - James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) ja Robert Virves - Aleks Lesk (Škoda Fabia RS Rally2) ning Junior WRC klassis Romet Jürgenson - Siim Oja (Ford Fiesta Rally3). Jürgenson juhib ühtlasi JWRC sarja. Peetud on kaks etappi. Rootsis oli eestlane teine, Horvaatias esimene. Peale Sardiiniat sõidetakse JWRC klassi punktidele veel Soomes ja Kreekas.

„Nii palju kui ma Rometi tegemistega kursis olen, siis on nad oma kaardilugejaga valinud ülimalt professionaalse lähenemise - kuidas end ette valmistada nii füüsiliselt kui ka vaimselt, neil on Eestis samasugune auto, millega sõidetakse rallisid vahele jne. Jälgides selle ekipaaži arengut, siis nad liiguvad kogu aeg loogiliselt ja turvalist rada pidi edasi. Loodan, et ta ei lähe Sardiinias hullu panema - see ei olegi Rometile omane. Kui mingit tehnilist häda ei ole, teevad nad kindlasti hea tulemuse.“

Mida oodata Linnamäest? „Georgist, ma arvan, et me ootame, ja ta ise ootab ka, et kiiruse oleks algusest peale sarnane nagu Rootsis (sai WRC2 klassis kolmanda koha - G.L.). Arvan, et tahtmist on tal kõvasti. Kogemust on ka päris palju,“ vastas Aava.

Kütt täiendas: „Me ei tea täna, kuidas Toyota Rally2 auto sellisel karmil kruusarallil, kus on palju kive ja tekib üllatusi, vastu peab. Loodame, et kõik toimib. Oskused kõrgetele kohtadele sõitmiseks on tal olemas.“

Pikalt võistluspausilt naasvale Virvesele ei soovi Aava tulemuslikke pingeid peale panna. Tähtis oleks ralli turvaliselt lõpetada. „Äge on vaadata, et Robert on tagasi ja proovib oma karjääri jätkata. Loodan, et ta sõidab ralli lihtsalt ära. Praegu ei tasuks talle liialt ootusi peale panna. Ootan põnevusega, et kui ta selle ralli loogiliselt läbi teeb, siis mida ta kiiretel rallidel võib saavutada - Poola, Baltikumi etapid... Seal on ta kindlsti konkurentsis,“ arvas Aava.

Kuula eilset „Kuues käik“ saadet täispikkuses siit:

1x
00:00