Rahvusvaheline autoliit soovib uueks hooajaks muuta reegleid ning praeguse ideekavandi põhjal hakkavad autoralli MM-sarjas mõõtu võtma Rally1 masinad, millel pole küljes hübriidajamit ja millel on kõvasti vähem aerodünaamilisi detaile. Sarjas kaasa löövad Hyundai, Toyota ja M-Sport on muudatuste vastu, lõplik otsus tehakse 11. juunil toimuval maailma mootorispordi nõukogul.

Loomulikult peavad autotootjad vaikselt muudatusteks valmis olema. Kui Elfyn Evans testis eelmisel nädalal teedel modifitseeritud tagatiivaga ja hübriidajamita Toyota Yarist, siis Hyundai kasutas arvutisimulatsioone. Esmamulje on mõlemal tiimil üsna kehv.

„Leidsime, et see [2025. aasta auto] on väga keeruline, sest tohutu survejõu kaotus muudab totaalselt auto tasakaalu,“ ütles Abiteboul portaalile Motorsport. „Muutub nii auto kaalujaotus, selle mehaaniline tasakaal kui ka aerodünaamika. See on sõitmiseks päris pask auto, mis on suur mure, sest päeva lõpuks peame me tagama võimalikult hea masina.“

Praeguse seisuga pole tiimidel masinate testimiseks kuigi palju võimalusi. „See on natuke naeruväärne, et autosid soovitakse radikaalselt muuta, aga meeskonnad ei saanud paketi parandamiseks aega ega [homologeerimise] jokkereid,“ lisas Hyundai boss, kelle sõnul kaotab sellest olukorras MM-sari tervikuna.

Hyundai uut autot ei arenda

„Saate teada, et juhid on selle autoga väga-väga rahulolematud. Ja ma isegi ei räägi turvalisusest, sest nende masinate kontrollimine saab olema väga keeruline. Ma tean, et kõik ütlevad seepeale, et sõitjad peaksid sõitma aeglasemalt, aga kui auto on üles ehitatud valedel põhiomadustel, siis see pole MM-sarja tase. Seetõttu otsustasime seda autot mitte arendada, vaid keskenduda autole, mis meil olemas on,“ selgitas ta.

Arvestades kolme tehasemeeskonna suurt vastuseisu, siis tundub aina tõenäolisem, et muudatusi ei tule ja olemasolevad Rally1 reeglid jäävad kehtima kuni 2027. aastani. Abitebouli meelest praegused reeglid toimivad väga hästi, sest masinad on võrdsed ja vahed muutuvad aina väiksemaks.

„Disaineritel on praegu keeruline seis, sest aega on vähe ja peame mõtlema väga paljude erinevate suundade peale. Kas hübriid jääb või mitte? Kas tagatiib muutub või mitte? Kas piirajaga muudetakse mootori võimsust? Küsimärke on palju ja ma ei tea, mida neilt inimestel paluda. Kuid seda võin küll öelda, et kõiki erinevaid reeglimuudatuste stsenaariume meil pole võimalik katta,“ kirjeldas ta segast seisu, kus Hyundai otsustas

„Niisiis lähtusime stsenaariumist, mis on ainuõige nii spordi kui meie enda jaoks. Kui mootorispordis jagad ressurssid laiali, siis ei saavuta sa midagi,“ lausus Hyundai boss.