Soomlase arvates võiks kehtivaid reegleid lõdvendada nii, et meeskonnad ei oleks automarkide ja autotootjatega enam nii rangelt seotud.

„Me võiksime liikuda vormel-1 suunas nii, et meeskonna saaks liigitada suure partneri nimega. Minu arvates ei peaks ralliautosid alati mingi kindla autotehase järgi nimetama. Red Bulli F1 tiimi näitena võib öelda, et Red Bull ei ole ju tegelikult autotootja,“ sõnas Mäkinen Ilta-Sanomatele.

„Selline muudatus võimaldaks uutel meeskondadel pääseda autoralli MM-sarja. Tõenäoliselt leiaksid investeerimisvõimaluse paljud suurettevõtted. Kindlasti leitaks meeskondi, kes ehitaks ja hooldaks autosid, kuid kelle taga oleksid globaalsest nähtavusest ja turundusest huvitatud suurettevõtted,“ märgib 59-aastane soomlane.

Mäkinen peab väga oluliseks ka kulude kärpimist, sest ralliautod on liiga kallid.

„Läheksime edasi selgete ja lihtsate reeglitega ning auto oleks jõukohane kõigile. Unustagem autode tootearendus. Arvan, et tänapäeva põlvkonda ei huvita niivõrd autode tehnika, vaid see, millist show`d saab jälgida,“ ütleb Mäkinen. „Arvan, et ralli ei tohiks enam olla tsiviiltranspordi arendusplatvorm ja tegelikult pole see seda olnud juba pikki aastaid.“

Lisaks võiks soomlase arvates Rally1- ja Rally2-autod olla ehitatud samale põhjale. „Põhiklassi autot muudetaks lihtsalt veidi suurejoonelisemaks – laiemaks ja veidi suurema aerodünaamikaga. Aga masinate põhidetailid oleks samad, et need ei läheks liiga kalliks – see teeks ka autod odavamaks.“

Ühtlasi soovitas Mäkinen kasutusele võtta sünteetilise kütuse.