Portugali ralli teise päeva õhtuks sai üks osa võistlusest läbi. Ott Tänak lõpetas selle teisena ja teenis 15 punkti. Tõsi, ta sai vaid kaks silma rohkem, kuid tiimikaaslasest MM-sarja üldliider Thiery Neuville ning vahe oluliselt ei vähenenud, kuid oluline oli hoopis see mida kaks päeva kihutamist näitasid. Ja näitasid nad seda, et kruusal on Tänak võimeline oma Hyundaiga väga kiiresti sõitma.

Tänak ei tunne ennast oma auto roolis veel sugugi mugavalt. Seda on ta rõhutanud sisuliselt igas Portos antud intervjuus. Auto on ehitatud teistsugusest sõitmise loogikast lähtudes ning Tänaku stiiliga see lihtsalt ei klapi. Kõik see kõlab nii, nagu sõidaks eestlane MM-rallil esikümne teises pooles. Tegelikult oli ta aga ebamugavuste kiuste laupäevase päeva üks valitsejaid. Sebastien Ogier oli veel kõvem, aga ainult natuke. Ülejäänud…

Hajevil maailmameister

Valitsev maailmameister, tänavu vaid osaliselt MM-sarjas osalev Kalle Rovanperä alustas laupäeva liidrina. Ta käristas avakatsega vahe suuremaks, ent seejärel sõitis teelt välja ja katkestas. Soomlane pole tänavu autorallile keskendunud. Ta võitis küll Keenias, ent Rootsis ja nüüd Portugalis eksis ning tegi avarii. Sardiinia ralli jätab ta aga taas vahele.

Thierry Neuville tegi hommikul autoga pirueti.

Thierry Neuville oli reedel esimesena rajal olles heal tasemel. Hoogu jagus ka laupäeval, kuid mitte stabiilsust. Kord oli ta väga kiire, seejärel andis eksimuste tõttu sekundeid ära. Lõpuks pole tal aga nurisemiseks põhjust, sest 13 punkti on käes. Nende kinnistamiseks tuleb pühapäeval lõpuni sõita.

Vaevalt belglane aga ainult niisama sõitmisega rahuldub. Liidrikoha kindlustamiseks tahab ta ilmselgelt punkte juurde võtta. Ühte aga Neuville sõit kinnitas – ta on tänavu erinevates oludes kiire.

Seevastu MM-sarjas teist kohta hoidva Elfyn Evansi jaoks on Portugali ralli olnud justkui hädaorg. Mees, kes soovib võidelda tiitli eest, ei saa endale sellist võistlust lubada. Rehvi purunemisest tingitud aja kadu on mõistetav, kõiksugu probleeme võib samuti esineda, kuid britil pole selle kõige juures ka lihtsalt hoogu.

Üks asi sai veel kinnitust. Adrien Fourmaux`st on saamas sõidumees. Tänavu stabiilse taseme poolest pika sammu edasi teinud prantslane on tasemel ka Portugalis. Temaga lihtsalt peab arvestama. Vast veel mitte ralli võidu mõttes, aga poodiumi madalamate astmete eest võitluses kindlasti.

Sebastien Ogier

Klass, mis püsib igavesena

Ogier. Ega siin polegi suurt midagi ütelda. Selle mehe klass paistab olevat igavene. Kui tal õnnestub pühapäeval võitjana triumfeerida, on see Portugalis rekordiline kuues kord. Laupäeva põhjal on raske leida põhjust, miks see ei peaks õnnestuma. Tõsi, jalutuskäiku pole tal oodata, sest Tänak on ikkagi löögiulatuses.

Pühapäeva vaates on suur küsimärk see, kui väga ihkab Ogier viimase päeva punkte? Toyota tiim sooviks temalt mõistagi maksimumi, ent prantslase enda jaoks on suurem väärtus ralli võidul. Ja mida suudab laupäeval katkestanud Rovanperä? Soomlasel on kiirust, kuid stardikoht pole kiita. Punkte ihkab kindlasti juurde ka Neuville.

On mida oodata.