Selle jaoks on meil külas IIZI liikluskindlustuse tootejuht Triin Kääramees ja kaskokindlustuse tootejuht Kristiina Ritson.

Alustame ajaloost - kuidas käis kindlustuslepingu sõlmimine 90ndatel ja mis praeguseks muutunud on? Liigub linnalegend, et liikluskindlustus hakkab kehtima alles päev pärast internetis sõlmimist - vastab see tõele?

Räägime ka hobiautodest ja kaskokindlustusest. Vanematele sõidukitele käib kaskokindlustuse sõlmimine case-by-case lähenemisega ning on tihtilugu auto turuhinnaga võrreldes ebamõistlikult kallis. Miks?

Hobiautode kõrval on hooajalised sõidukid ka mootorrattad - mis põhimõtted ja erisused nende kindlustamisel kehtivad?

Levinud on ka "kindlustuse hinnaga mängimine" ehk sissekirjutus kusagil väiksema liiklusega vallas või poliisi sõlmimine teise inimese nimele. Kas see toimib veel? Mis juhtub, kui sellist lähenemist kasutada?

Peatume põgusalt ka erinevatel lisakaitsetel ja nendega seonduvatel eksiarvamustel ning räägime sellest, mis hetkest on tegu liikluskindlustuse kahjujuhtumiga. Miks aga tihti parklakõksu sündmuspaigalt põgenetakse?

Miks ei ole meil kaskokindlustuse kahjudele samasugust inforegistrit nagu liikluskindlustuse kahjudele? Kelle initsiatiiv see olla võiks?

Liikuvusele keskenduvale taskuhäälingule kohaselt räägime ka kergliikuritest - paar episoodi tagasi rääkisime, kuidas lõunanaabrid plaanivad elektritõukse ohjama hakata. Mis seis on kergliikuritega kohe arutlusse mineva uue liikluskindlustuse seaduse kontekstis?

Lisaks kardetakse, et muutub ka praegu kehtiv hobiautoomanikele soodne olukord, kus sundkindlustust saab vältida, kindlustades oma sõidukit kasvõi kord aastas. Kas see võib muutuda?

Stuudios on autoajakirjanikud Veli V. Rajasaar ja Indrek Jakobson, külas käisid Triin Kääramees ja Kristiina Ritson. Saadet saab kuulata allolevas pleieris. Külasta ka saate Facebooki- ja Instagrami-lehte, kus saab meile jätta kuulajakirju ja tagasisidet. Head kuulamist!

1x
00:00