Võistlus toimub samas kohas, kus autodega sõidetav suvine Le Mansi kestvussõit, kuid rajaks on seekord 4185-meetrine Circuit Bugatti. Samal ringil võistleb ka Moto GP.

Tänavune võistlus on järjekorras juba 47. ning käesoleval aastal on üles antud 48 võistkonda, mis teeb kokku pea 180 võistlejat. Sõidetakse peamiselt kahes klassis Formula EWC ja Superstock.

Soomer tegi nädalase treeningu kaasa BMW Motorrad ametlikus võistkonnas, kuid starti läheb Tecmas Racing Team värvides ja konkurentsitihedamas Superstock klassis.

„Ametliku BMW meeskonnaga sain osaleda nii võistluse eelsetel kui võistlusnädala treeningutel. Olin neile just see õige varumees, kes sõitis mootoreid ja pidureid sisse. Kirjade järgi olengi see hooaeg nende meeskonna testsõitja, kuid enamasti võistlen BMW tütartiimis,“ rääkis Soomer.

„Varasemalt on motoringraja kestvusõidusarjas eestlastest osalenud minu mentor Marko Rohtlaan. Koos just arutasime, et see oli juba 20 aastat tagasi. Nii tänase tiimi liikmetelt kui Markolt olen saanud kasulikku infot. Enamus ütlevad, et sellised sõidud on 20% füüsilist ja 80% vaimset. Ning viimaste vahetustega võlgu olevad unetunnid saavad määravaks,“ lisas Soomer.

Võistlusformaat on sarnane autode jõuproovile. Sõidetakse kas kolme- või neljaliikmelistes tiimides. Ühe vahetuse pikkus on muidugi mootorrattaga lühem, kusagil tund. Iga peatus vahetatakse juhti, tangitakse.

Eilses ajasõidus võideldi Superstock klassis välja teine stardikoht, mis üldrivis on 11. „Hetkel võib kindlasti rahule jääda. BMW põhivõistkond oli viies ja meie omaklassis teised. Eks need 24-tundi toovad tõe,“ kommenteeris Soomer.soomer