DELFI JYVÄSKYLÄS | Rovanperä saarlasest võistlusinsener Taavi Ellermaa: Kalle tiitlitest magusam oli esimene, raskem teine
(3)Tunnid, mis rallide ajal magamata jäävad, tehakse rahulikumal ajal tasa
Inseneril peab olema pilt ees kõigest tema sõitja autoga seonduvast
Ellermaa insenerikarjäär sai alguse TTÜ tudengivormeli programmist
Kuigi kahekordne maailmameister Kalle Rovanperä teeb tänavu kaasa vaid pool WRC hooajast, ei saa tema võistlusinsener Taavi Ellermaa endale tavapärasest vaiksemat aastat lubada. „Kui Kalle sõidab, olen tema insener, kui mitte, siis olen toeks teistele.“
Jyväskyläs asuvas Toyota Gazoo Racing rallitiimi tehases töötab kümmekond eestlast – on mehaanikuid, rekajuhte kui ka oma osakonna direktoreid. Ka MM-etappidel ralliparki ehitavates brigaadides kuuleb eesti keelt.
Siitpoolt lahte, täpsemalt Saaremaalt on pärit ka viimase kahe aasta maailmameistri Kalle Rovanperä võistlusinsener Taavi Ellermaa (33), kes varem on Toyotas töötanud samal ametikohal Esapekka Lappi ja Jari-Matti Latvala, 2019. aastal WRC-s viimase täishooaja kaasa teinud praeguse tiimipealiku kõrval.
„See polnud aasta, mida väga meenutada,“ ütles Ellermaa üle kivide ja kändude kulgenud hooaja kohta, mil Latvala lõpetas superrally süsteemis või katkestas sootuks tervelt kuuel etapil.
Tõuse ja mõõnasid tuleb kõigil ette. Üldiselt peab Ellermaa oma tööd meeldivalt vaheldusrikkaks ning tundub autoralli tipptasemel toimetamist täiel rinnal nautivat.
„Kui ma ei naudiks, ma poleks siin,“ rääkis Ellermaa.
Delfi külastas Toyota rallitiimi tehast Rovanperä võimsa võiduga lõppenud Keenia ralli järgsel nädalal. Sel nädalal Horvaatias Rovanperä ei stardi, sest otsustas tänavu kaasa teha vaid pooliku hooaja. See aga ei tähenda, et Ellermaal vähem tööd oleks.