Jyväskyläs asuvas Toyota Gazoo Racing rallitiimi tehases töötab kümmekond eestlast – on mehaanikuid, rekajuhte kui ka oma osakonna direktoreid. Ka MM-etappidel ralliparki ehitavates brigaadides kuuleb eesti keelt.

Siitpoolt lahte, täpsemalt Saaremaalt on pärit ka viimase kahe aasta maailmameistri Kalle Rovanperä võistlusinsener Taavi Ellermaa (33), kes varem on Toyotas töötanud samal ametikohal Esapekka Lappi ja Jari-Matti Latvala, 2019. aastal WRC-s viimase täishooaja kaasa teinud praeguse tiimipealiku kõrval.

„See polnud aasta, mida väga meenutada,“ ütles Ellermaa üle kivide ja kändude kulgenud hooaja kohta, mil Latvala lõpetas superrally süsteemis või katkestas sootuks tervelt kuuel etapil.

Tõuse ja mõõnasid tuleb kõigil ette. Üldiselt peab Ellermaa oma tööd meeldivalt vaheldusrikkaks ning tundub autoralli tipptasemel toimetamist täiel rinnal nautivat.

„Kui ma ei naudiks, ma poleks siin,“ rääkis Ellermaa.

Delfi külastas Toyota rallitiimi tehast Rovanperä võimsa võiduga lõppenud Keenia ralli järgsel nädalal. Sel nädalal Horvaatias Rovanperä ei stardi, sest otsustas tänavu kaasa teha vaid pooliku hooaja. See aga ei tähenda, et Ellermaal vähem tööd oleks.

Loe, millest koosnevad võistlusinseneri tööpäevad, kuidas Ellermaa oma alal nii kaugele on jõudnud ning milles peitub saarlase arvates Toyota rallitiimi edu saladus!