Viimane õlipõletajast XC90 liigub otsejoones Göteborgi World of Volvo muuseumisse, pannes punkti 45 aastat kestnud ajastule, mil Volvo diiselmootoreid tootis – ja nende töökindluse ja säästlikkuse eest ka palju kiita sai.

Kuid esimene diisel-Volvo ei kasutanud omatehtud jõuallikat, vaid laenas selle Volkswagenilt – 1979. aastal esitletud 244 GL D6 kapoti all oli vabalthingav ridakuus.

Täitsa oma diiselmootorini – loomulikult iseloomuliku ridaviieni – läks Volvol üle 20 aasta ning see jõudis avalikkuse ette alles 2001. aastal.

… ja juba 2017. aastal teatas tootja, et kavatseb uute diiselmootorite arenduse lõpetada. Järgmine samm on loomulikult üleüldse sisepõlemismootoritest loobuda ning hoolimata mitmete teiste tootjate elektrifitseerimisplaanide ümbersättimisest kavatseb Volvo oma kavale truuks jääda ja kümnendi lõpuks vaid elektriautosid toota.

Euroopa autotootjate liidu ACEA sõnul oli diiselautode turuosa Euroopas 2022. aastal 16,4% ning eelmisel aastal oli see langenud 13,6% juurde, jäädes esmakordselt alla elektriautode 14,6% turuosale. Sellise diislihäbi valguses on tootjate soov selge, kuid kumb oli enne – muna või kana?