Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 70 sõitjat, sel korral läbiti kõigi sõitjate peale kokku 8 231 ringi. Vabatreeningutel sõitnutest kiireimaiks osutunu suhtes polnud taaskord küsimust, selleks oli Reno Kööts (McLaren 720S EVO).

Kvalifikatsioon

Ekstreemselt oluline oli 10-minutilises kvalifikatsioonivoorus saada hea stardipositsioon kahetunniseks sõiduks, arvestades raja keerukust olid ees ootavad möödasõidud väga väljakutsuvad.

Esimesena lõpetas oma kiire ringi Gert Raudsepp (McLaren 720S EVO), kelle aeg ei püsinud tipus kaua, sest tema selja taga sõitnud TCM Pizzapoisid duo Juss Parek (McLaren 720S EVO) ja Kööts sõitsid mõlemad Raudsepa aja üle.

Ainsana suutis ringiaja alla maagilise 2 minuti sõita Kööts, kes näitas sellega oma võimekust ja valmisolekut võistluseks. Sel korral suutis ühe sekundi sisse sõita vaid esikaheksa.

Kohavõitlused avaminutitel

Raudsepal ebaõnnestus start, mis võimaldas Parekul Mountaini sirgel temast mööda suruda, lisaks sellele kaotas ta peale Quarry kurvi koha ka Joosep Laiksoole (McLaren 720S EVO).

Esimese ringi lõpus pressis Eke Tom Paat (McLaren 720S EVO) end Conrodi sirge lõpus mööda Rudi Reinkortist (BMW M4 GT3) ja tõusis sellega esikümnesse.

Sõidu algusele iseloomuliku sagimise käigus oli Laiksoo taha tekkinud rivi võistlejatest, kes soovisid temast mööda sõita. Raudsepp proovis seda teha hilise pidurdamisega peale tagasirget, kuid see ebaõnnestus. Selle tulemusena kaotas ta koha hoopis Kevin Korjusele (McLaren 720S EVO). Esikolmik oli selleks hetkeks juba teistelt eest ära libisenud.

Laiksoo suutis endiselt edukalt oma kohta kaitsta, vaatamata korduvatele möödasõidukatsetele Korjuse ja Raudsepa poolt.

Esimene suuremat sorti õnnetus toimus, kui Carl Markus Tammeveski (McLaren 720S EVO) põrkas mäest alla sõites kokku Johannes Mooriga (McLaren 720S EVO). See kukutas Tammeveski 15. kohalt viimaseks sõitvaks autoks ehk 38. kohale.

Boksipeatused toovad muutusi

Parek oli kinni püüdnud Risto Kappeti (McLaren 720S EVO), kes liikles teisel kohal.

Lõpuks õnnestus Raudsepal Laiksoost mööduda. Peale pikalt Laiksoo tagastange vaatamist läks Raudsepp temast end tagasirgel väliskurvi pannes mööda.

Kaspar Koorits (McLaren 720S EVO) eksis ja kaotas koha Mario Haugasele (McLaren 720S EVO), kellest paar ringi tagasi hilise pidurdusega õnnestus mööda saada.

Parek läks hilise pidurdusega tagasirge järel Kappeti vastu proovima ning tal õnnestus korraks Kappetist ette saada, kuid tänu oma trajektoorivalikule sai Kappet koha tagasi.

Pool sõitu sõidetud ja esimeste seas tuli korralist boksipeatust sooritama Rainis Värv (Aston Martin V8 Vantage). Talle järgnesid varsti Parek ja Raudsepp.

Hilisema boksipeatuse ja eksimusega boksi sissesõidul kaotas Kappet oma koha Parekule.

Peale boksipeatusi madistasid Janar Tiitus (McLaren 720S Evo) ja Haugas esikümne piirimail, nende taha oli omakorda moodustunud rong, mis püsis koos kuni sõidu lõpuni.

Eksimused ja kohavõitlused enne finišit

Sõita oli jäänud veidi enam kui 35 minutit. Tiitus otsis kannatamatult kohta, kus oleks võimalik Haugasest mööduda, aga seda võimalust ei tulnud.

Top 15-st napilt väljapool jagasid maid Gabriel Veide (Ferrari 296 GT3) ja Martin Ventsel (McLaren 720S EVO). Veide sooritas kena möödasõidu ning tõusis 16. kohale, hetk hiljem eksis Ventsel McPhillamy Parki kurvis Skyline eel ning puudutas ka tugevalt seina.

30 minutit enne finišit proovis Reinkort Tiitusest mööduda, kuid tulutult. On selge, et möödumine oli sel etapil raja iseloomu tõttu väga keeruline. Reinkorti BMW sirgekiirus tundus ka Mclarenile alla jäävat.

Haugas oli saavutanud paraja edu Tiituse ees, kuid Tiitus, kellest ei jäänud üldse kaugele maha Reinkort, võttis selle vahe uuesti kinni. Tiitus sellest aga kasu ei lõiganud, temast möödus väga ilusa manöövriga 15 minutit enne lõppu The Cuttingu kurvis Reinkort, võttes endale 11. koha.

Märkamatult oli 13. kohale jõudnud Tanel Kasesalu (Ferrari 296 GT3), kes pidi oma kohta aktiivselt Värvi vastu kaitsma. Samal ajal võttis Reinkort ühe ringiga Haugasele järele peaaegu 2 sekundit. Ring hiljem Reid Parki kurvis tegi Reinkort sõiduvea ning puutus tugevalt seina, kukkudes Värvi taha 14. kohale.

Tiitus alustas uuesti rünnakut Haugase vastu, proovides enda auto nina Haugase oma kõrvale panna ka väliskurvist, kuid jällegi tulutult. Enne finišit vahetasid Kasesalu ja Tiitus Conrodi sirgel kohad.

Sõidu võitis pea 20-sekundilise eduga Kööts, teiseks tuli tiimikaaslane Parek, kindlustades TCM Pizzapoisid tiimile kaksikvõidu. Kolmandana tuli üle joone Kappet. AM-klassi parimad olid Tiitus, Värv ja David Sultanjants (Ferrari 296 GT3).

Sõidu järel nentis Kööts, et tegi põhitöö ära esimese poole tunniga, kus suutis saavutada 7-8 sekundilise edu, misjärel oli tegemist kontrollitud ja rahuliku sõiduga. Hoolimata sõidu pikkusest ja suurest edust ei olnud võitjal keskendumisega probleeme, kuna rada on niivõrd tehniline, et ka üürike tähelepanukaotus võib tekitada halbu tagajärgi.

Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt siit, lisaks saab vaadata pildigaleriid.

EVAL S-Link GT Eesti Meistrivõistlused 2024 sari jätkub 24. märtsil Itaalias Imola ringrajal. Naastakse tavalise sprindi- ja põhisõiduga formaadi juurde.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena