ÜLEVAADE | Aasia mobiilimängude e-spordi turul liiguvad kolossaalsed auhinnarahad
Kui Euroopas ja Ameerikas tähendab e-sport peamiselt arvuti- ja konsoolimänge, siis Aasia regioonis liiguvad meeletud vaatajanumbrid ja auhinnasummad pea igaühele kättesaadavate mobiilimängude maailmas, mis moodustab ligi poole ülemaailmsest mängutööstusest.
Olukorras, kus madalama elatustasemega Kagu-Aasia ja Hiina elanikud ei saa endale lubada korralikke mänguriarvuteid või konsoole, on mobiilimängude e-spordi maailm piirkonnas kasvanud võrreldavaks traditsioonilise küberspordiga. Möödunud aastal oli enimvaadatud e-spordi sündmuseks „League of Legendsi“ maailmameistrivõistluste finaal, mis tõi ekraanide ette 6,4 miljonit vaatajat, kuid teise koha edetabelis hõivas telefonimäng „Mobile Legends: Bang Bang“, mille M5 maailmameistrivõistluste finaali jälgis tipphetkel veidi üle viie miljoni silmapaari. Edetabelis kolmandal kohal olevat „Counter-Strike’i“ Pariisi Major-turniiri edestab see number enam kui 3,5 miljoni vaatajaga. Edetabeli esimesele üheteistkümnele reale mahub veel neli telefonimängu.