Soome ralli direktor Kai Tarkiainen peab selle hooaja võistlustrassi üheks läbi aegade parimaks.

Lausa 12 protsenti rallist peetakse uutel teedel, mida pole autoralli MM-sarja kaasajal sõidetud alates 1997. aastast. Kiiruskatsete kogupikkus on 305 km.

Soome MM-ralli võistlusnädal algab juba kolmapäeval, 1. augustil, kui Jyväskyläs toimub avatseremoonia. Neljapäeva hommikul sõidetakse testikatse, samal õhtul peetakse Jyväskylä linna südames võistluse esimene, traditsiooniline Harju kiiruskatse.

Reedene võistluspäev koosneb neljast kahel korral sõidetavast katsest: Laukaa, Saarikas, Myhinpää ja Ruuhimäki. Päev lõppeb taas Harju kiiruskatsega.

Saarikase katse on MM-rallil täiesti uus. Rahvarallil on seda varem kasutatud, aga sellisel kujul mitte kunagi.

Laupäeval sõidetakse Jämsä suunal kahel korral kolm kiiruskatset: Västilä, Päijälä ja legendaarne Ouninpohja, mis on tänavu pikas, 33-kilomeetrises versioonis. Viimati sõideti Ouninpohja sellisel kujul, kuid vastupidises suunas, 2016. aastal.

Pühapäeval sõidetakse kahel korral Sahloinen-Moksi ja Laajavuori katsed. Laajavuori teine läbimine on ühtlasi Power Stage ehk punktikatse.

„Usun siiralt, et see meie erakordne „All-in“ marsruut on läbi aegade üks parimaid. Oleme kuulanud erinevaid osapooli ja püüdnud täita kõikvõimalikud soovid. Selle tulemusena on kokku pandud marsruut, mis ühendab edukalt traditsioone ja uuendusi,“ sõnas võistluste direktor Tarkiainen, vahendab Rallit.fi.

„Tuntud ja tuttavad kiiruskatsed on olemas, aga uusi leiab ka, siinsamas Jyväskylä kandis. Katsed on sätitud nii, et publik saaks võimalikult lihtsalt nautida Kesk-Soome parimaid ralliteid,“ lisab Tarkiainen.

Augusti esimestel päevadel peetavale Soome rallile eelneb Läti MM-etapp, mis sõidetakse 18.-21. juulil.