Võistlus algas ühe sõitja valestardiga ning korduslähe Arandil veidi ebaõnnestus, kuid kuna esimesel ringil suutis Hollandi sõitja Ferdinand Zandbergen oma paadi külili keerata, siis ennistati kvalifikatsioonis välja sõidetud kohad. See andis Arandil võimaluse peale kollase lipu langemist uuesti neljandalt kohalt võistlema asuda ning sellel positsioonil ta oma esimese F1 GP ka lõpetas.
Sõidu võitja selgus peale viimast pööret. Nimelt tabas tervet võistlust juhtinud, Arandi meeskonnakaaslase Jonas Amderssoni paati tehniline probleem ning ta kaotas kiirust. Lähimaks konkurendiks oli tol hetkel teine rootslane Erik Stark, kuid segadust kasutas ära hoopis uustulnuk, Kanada sõitja Rusty Wyatt, kes noppis võidu viimastel meetritel.
Reedesel esimesel vabatreeningul näitas Arand kuuendat aega. Kvalifikatsiooni tulemuseks olnud tugev neljas positsioon andis reedeseks sprindisõiduks, kus grupp jagatakse kaheks, oma stardiks teise stardikoha. Arandi mootor ei käivitunud aga piisavalt kiiresti ning ta kaotas paar positsiooni, lõpetades sprindisõidu neljandana, mis kindlustas talle elu esimeses F1 sõidus esimesed MM-punktid.
„Lennukis Indoneesiasse sõites arutasin isaga, et kui saaks ühe punkti kirja, oleks esimene eesmärk täidetud, sest tihti võtab see algajatel mitu võistlust aega. Mul kuidagi sõit sujus ja harjusin paadiga ruttu ning suutsin juba esimese sõiduga seitse silma kirja saada,“ kommenteeris Arand pressiteate vahendusel.
Peale sprindisõitu kiusasid Arandit veidi kaelavalud. „F1 paadi G-jõudusid F2 omaga ei võrdle. Siin võib teatud hetkedel G-väärtus ulatuda kuueni ja peale 15-minutilist sprindisõitu pidin veidi aega kehale rahu andma. Edasises treeningkavas on rohkem kaelalihaste harjutusi sees. Ega ilmaasjata tihti ei näe, kuidas ka maapealse F1 sarja sõitjad oma kaela treenivad,“ mainis Arand.
Peale esimest etappi paikneb Arand F1H2O MM punktitabelis samuti neljandal kohal.