Maailma mootorispordi nõukogu kiitis sel nädalal heaks MM-sarja muudatuste paketi, mille kohaselt kaotatakse selle hooaja järel Rally1 autodelt hübriidseade ning tehakse muudatusi ka aerodünaamika osas, viies tippklassi autode tehnoloogia lähemale Rally2 masinatele.

Hübriidsüsteemist loobumisega muutuvad Rally1 autod tunduvalt odavamaks ning peaks sarja meelitama rohkem tippautosid rentivaid erasõitjaid.

WRC töörühma juht David Richards ütles DirtFish’ile, et läbirääkimised lepigu lõpetamiseks Compact Dynamicsiga juba selle hooaja lõpus on käimas.

„Ütleme lihtsalt, et see on küsimus, mida tuleb lahendada ning me ajame selle asja erinevate osapoolte vahel korda järgmiste nädalate jooksul,“ sõnas Richards.

Compact Dynamicsi tegevdirektor Oliver Blamberger: „Nagu te ette kujutada võite, oleme mina ja mu tiim selles otsuses väga pettunud. Meie arusaamise järgi, tuginedes 2023. aasta septembris toimunud läbirääkimistele, pikendatakse meie hübriidiprogrammi 2026. aasta lõpuni.“

Blamberger lisas, et tema arusaamise järgi pidi koostöö Compact Dynamicsiga viima WRC sarja lähemale autode elektrifitseerimisele.

„Elektrifitseerimise ja CO2 vähendamise soovi vaatenurgast ei saa seda otsust mõista. On, nagu on. Me anname endast muidugi parima, et meie seotus sarjaga lõpetada parimal ja kõige professionaalsemal moel,“ lisas ta.