Eesti e-autospordi ringrajasõidu meistrivõistlustel jätkas võimutsemist Reno Kööts
Möödunud pühapäeval jätkati S-Link GT Eesti Meistrivõistlused 2024 sarja kolmanda etapiga, kui sõideti Ameerika Ühendriikides asuval legendaarsel Watkins Gleni ringrajal, mis on mitmekülgne ja nõudlik ringrada.
Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 68 sõitjat, sel korral läbiti kõigi sõitjate peale kokku 10 995 ringi. Vabatreeningus sõitnutest kiireimaiks osutunu suhtes polnud küsimust, selleks oli Reno Kööts (McLaren 720S EVO).
Sprindisõidu võtmekohaks oli bussipeatuse šikaan
Sprindi stardijärjestuse paika panemiseks sõideti lühike kvalifikatsioonisessioon, kus võistlejatele oli ühe kiire ringi tegemiseks ette nähtud 5 minutit. Nagu ka eelmisel korral, oli esimese kiire ringiga kohal Silver Jõffert (McLaren 720S EVO), paljud talle järgnenud PRO klassi sõitjad sõitsid Jõfferti aja üle ning Jõffert kvalifitseerus 13. kohale. Kvalifikatsiooni võitis üllatuslikult Risto Kappet (McLaren 720S EVO), edestades Köötsi 0.118 sekundiga. Top 15 mahtus seekord ühe sekundi sisse.
Stardis sai Kööts hästi minema, Kappet suutis küll esimeses kurvis oma kohta kaitsta, kuid bussipeatuse šikaani ehk Inner Loopi minnes võttis Kööts väliskurvist liidrikoha omale. Veidi tagapool hingas Juss Parek (McLaren 720S EVO) Gert Raudsepale (McLaren 720S EVO) kuklasse. Ülejäänud võistlejaterivi pääses esimestest kurvidest ilusti ilma suuremate kadudeta läbi.
Järgnevatel ringidel toimusid peamised möödumiskatsed ja kohamuutused just bussipeatuse ümbruses, kohti vahetati nii sinna sisenedes kui sealt väljudes. Teisel ringil kaotas sellessamas kurvide sektsioonis palju kohti kolm sõitjat. Nendeks olid Carl Markus Tammeveski (McLaren 720S EVO), kelle lükkas spinni Rasmus Uustulnd (Ferrari 296 GT3), temaga liitusid hiljem Rainer Valing (BMW M4 GT3) ja Rene Suuk (Ferrari 296 GT3), moodustades autonäitust meenutava kogunemise. Martin Ventselil (McLaren 720S EVO) õnnestus bussipeatuses mööduda Kaspar Kooritsast (McLaren 720S EVO). Joosep Laiksoo (McLaren 720S EVO) sooritas ring hiljem bussipeatusest väljudes väliskurvist möödasõidu Markus Kajakust (Porsche 911 (992) GT3 R). Mõned ringid hiljem läks Kajakul Inner Loopist väljumisel masin libisema, seda võimalust üritas koheselt ära kasutada Max Kurg (McLaren 720S EVO), kuid Kajak suutis oma eelise rajal ära kasutada ja oma kohta kaitsta.
Peale paari ringi vaikust otsustas Siim Nöör (BMW M4 GT3) minna Inner Loopis möödumiskatsele Tanel Kasesalu (Ferrari 296 GT3) vastu ja suutis seda teha edukalt. Hetk hiljem jättis Jõffert ukse lahti Heeli kurvi minnes, seda proovis koheselt ära kasutada Kurg, sõitjad panid küljed kokku ja kaotajaks jäi Jõffert, kes kaotas sellega paar kohta.
Sõidu lõpp, Kööts võtab sprindisõidu võidu 2-sekundilise eduga Euronics STR tiimi duo ees. Kappet võtab teise ja Raudsepp kolmanda koha. AM klassi poodium oli järgmine: esikohal Janar Tiitus (McLaren 720S EVO), teine Mihkel Pari (McLaren 720S EVO) ja poodiumi lõpetas Paul Keres (Ferrari 296 GT3).
Draama põhisõidu avaringil
10-minutilises kvalifikatsioonivoorus oli taaskord esimesena rajal ja aega kirja saamas Jõffert. Temale järgnes hunnik sõitjaid, kes ka aja kirja said, nende hulgas ka Kööts, kes kergest seinapõrkest hoolimata sõitis hetkeks välja parima aja, millega hävitas enamiku lootused. Sellest heidutamata Raudsepp püstitas teiselt kiirelt ringilt tulles vooru kiireima aja, seda seniks kui Kööts taaskord tema aja üle sõitis. Lõpuks suutis Kappet end paigutada teisele kohale. Top 21 mahtus ühe sekundi sisse.
START!!! Enamik võistlejatest sai probleemivabalt minema, kohamuutusi Top 5 seas ei olnud. Kööts elimineeris koheselt võimalikud kohaheitluse püüdlused konkurentidelt. Tagasirgele jõudes avanes Laiksool Raudsepa vastu võimalus bussipeatusesse minnes, kuid Laiksoo ei suutnud möödasõitu vormistada. Hetk hiljem tekkis kontakt Pareku ja Ventsli vahel, mis saatis esimese teele seina poole. Ventsel haukas sisekurvist liiga julgelt äärekivi. Pareku auto sai tugevaid kahjustusi ning ta pidi sõidu katkestama
Järgmisel ringil läks Mario Vendlal (Ferrari 296 GT3) kontaktist Pariga auto poolspinni. See tekitas omakorda väikese ummiku, sest sellest olukorrast läks hiljem spinni ka Suuk, võttes õnnetult kaasa ka David Sultanjantsi (Ferrari 296 GT3), kes üritas temaga kontakti vältida.
Võistluse kolmandal ringil oli stardisirgel väga heas hoos Simtechi duo Jõffert ja Koorits, kes esimesse kurvi minnes ründasid Mario Piirisaart (BMW M4 GT3), viimasel läks kurv veidi pikaks ja ta kaotas kohad mõlemale Simtechi sõitjale.
Mõni ring hiljem läks Juss Kaarepere (Porsche 911 (992) GT3 R) Heeli kurvi sisenemisel proovima möödasõitu Reimo Ojametsa (McLaren 720S EVO) vastu, paar kurvi sõideti kõrvuti kuni Ojamets koha siiski säilitas.
Mitu ringi mängis Kasesaluga malet Keres, kuni Kasesalu 8. kurvist väljakiirendamisel eksis ning Keresele võimaluse andis. Järgnes lihtne šahh-matt ja Kerese jaoks oli möödumine sooritatud. Kasesalu kaotas veelgi kohti, esimeses kurvis möödus temast Ruben Volt (Ferrari 296 GT3) ja samal ringil Inner Loopist väljumisel võttis oma Kurg.
Järgmise ringi alguses kaotas Rainis Värv (Aston Martin V8 Vantage) esimese kurviga 3 kohta. Mõnikümmend sekundit hiljem kaotas Keres Inner Loopis oma masina üle kontrolli. Uuesti auto üle kontrolli saavutades möödusid temast Uustulnd ja Kasesalu, kuid mahajääja Tiitusega tekkis siiski kontakt ning selle järel liikus Kerese auto mõnisada meetrit edasi seljaga sõidusuunas.
Enne kui Jõffert boksi rehve vahetama läks, vahetas ta bussipeatuse eel kohad tiimikaaslase Kooritsaga. Koos Jõffertiga tuli boksi ka Mario Haugas (McLaren 720S EVO). Väljasõiduringil peale peatust eksis Haugas külmade rehvidega Inner Loopi sisenemisel ning tegi poolspinni, kaotades koha Jõffertile.
Mõned ringid hiljem hakkas rohkem esikümnes võistlejaid bokse külastama, suurimaks tõusjaks oli Jõffert, kes parandas enda positsiooni kahe koha võrra.
Hetkel kui hakati vaikselt mõtlema kohtade kindlustamisele, ei mahtunud Eke Tom Paat (McLaren 720S EVO) ja Koorits bussipeatusesse sisenemisel kõrvuti rajale ära ja kontaktist Kooritsaga tegi Paat spinni rajalt välja.
Käimas oli põnev heitlus viienda koha peale, kus Kajak vedas rongi, milles olid lisaks Simtechi duole ka Johannes Moor (McLaren 720S EVO), kes jälitas Rait Vakrõõmu (BMW M4 GT3), kes polnud veel enda korralist boksipeatust sooritanud. Mõned ringid hiljem õnnestus Kajakul Vakrõõmust mööda saada ja hakata tagapool võitlevate Jõfferti ja Moori ees edu kasvatama. Bussipeatusse sisenemisel avanes Jõffertil võimalus Moori vastu, kuid ta ei suutnud väliskurvis kõrval püsida, jäi väljumisel veidi ette tiimikaaslasele Kooritsale ning selle jageluse tulemusel said mängu siseneda Haugas ja Värv. Haugas möödus mõlemast Simtechi sõitjast ja Värv vaid Kooritsast.
10 minutit enne lõppu vahetasid Jõffert ja Koorits jälle kohad. Jõffert hakkas Värvi vastu kohta kaitsma. Nende vahelt kadus ära Haugas, kes pidi tehniliste probleemide tõttu katkestama. Värvil ei õnnestunud mitme katse järel mööduda Jõffertist, tänu sellele jõudis neile järgi Paat, kes hiljem bussipeatuses Värvist möödus.
Kööts vormistas uhkes üksinduses sõites 3. etapil topeltvõidu. Kappet edestas napilt oma tiimikaaslast Raudseppa. AM klassi poodiumile said vägeva esituse teinud Värv, teisena Piirisaar ja kolmandana Sultanjants.
Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt, lisaks saab vaadata ka pildigaleriid.
Järgmine etapp toimub 10. märtsil, kui sõidetakse Austraalias asuval Mount Panorama ehk Bathursti ringrajal. Seal sõidetakse tuttava sprindi- ja põhisõiduga formaadi asemel üks 2-tunnine võistlussõit.