Suninen sai tänavu Hyundai tiimis hooaja teises pooles võimaluse kolmandas Rally1 autos, mida jagas koos vanameistri Dani Sordoga. Uuel aastal tal Hyundai esindusrivis kohta ei jagunud.

Suninen rääkis hiljuti Delfi videokõnes, et osaleb ilmselt tuleval hooajal WRC2 arvestuses. Mõistagi pole ta lootusi kaotanud veel ka kõrgeimal tasemel võistelda.

„Pean saama sõita nii palju kui võimalik, et end spordiala sees hoida,“ jutustas soomlane. „Usun, et varsti ootab ees sõitjate vahetus ja noorematele tehakse ruumi. Tippsõitjad jäävad natuke vanaks ja see on variant peale saamiseks. Tiimi ei saa ma veel kinnitada, aga eesmärk on teha (tuleval aastal) peaaegu WRC2 täishooaeg, mis tähendab seitset etappi.“

Kas Sunineni võib näha võistlemas tuleval aastal ka Rally Estonial, mis üle mitme aasta kuulub EM-sarja? „Ilmselt mitte. Oleneb sellest, mida tiim tahab. See võiks olla väga hea ettevalmistusralli mõneks teiseks kiireks ralliks,“ arutles soomlane. „Kui me selle kalendrisse mahutame, võib see olla hea ettevalmistus Läti ja Poolaga sarnasteks rallideks, et saada häid kilomeetreid. Ka tulevikuks oleks see hea, sest (Rally Estonia) tuleb kalendrisse tagasi. See on üks parimaid rallisid.“ Nimelt teatasid Rally Estonia korraldajad novembris, et 2025. aastal on Eesti autoralli MM-sarja kalendris tagasi.

Mõistab Rovanperä otsust

WRC sarja keerulisest seisust on lõppenud aastal aina enam räägitud.. Tippsõitjaid vähe, tiime vähe, üldsuse huvi on laias maailmas langemas... Mis on Sunineni silmis suurimateks valukohtadeks?

„Minu jaoks on suurim probleem, et autosid pole piisavalt. Sport pole inimeste jaoks interaktiivne, kui on ainult neli sõitjat, kes terve hooaja kaasa teevad ja kolm, kes võitudele või MM-tiitlile konkureerivad,“ tõdes Suninen. „See on hullult kallis: autod maksavad üle miljoni. Halvimate kalkulatsioonide kohaselt on summa 1,5 miljonit. See lihtsalt ei ole mõttekas, miks nii kallite autodega võistelda, kui need tehniliselt ei olegi 300 000 eurot maksvatest Rally2 autodest nii palju erinevad. Eratiimid võivad osta neid autosid ja nendega võistelda. Meil oleks palju rohkem võitlust ja sõitjaid meistrivõistlusel - see muudab ralli põnevaks.“

„Arvan, et ajad on muutunud ka selles mõttes, et sõitjate ajagraafikud on muutunud päris tihedaks. Meil on kõik videod, arvutid, palju insenere. Informatsiooni hulk ühe nädalavahetuse jooksul on hullumeelne,“ lisas rallisõitja. „Mõned sõitjad ei taha isegi tervet hooaega teha, sest see on nii energianõudlik ja ralliks hästi valmistumine võtab väga palju aega.“

Kas Suninen mõistab seega valitseva maailmameistri Kalle Rovanperä otsust tuleval hooajal pooliku programmiga sõita? „Mitte 100%, aga mõistan põhjuseid selle taga. Arvan ikka, et ta on noor kutt ja tal on energiat, aga teisest küljest peavad kõik aru saama, kui vara ta sõitma hakkas,“ lisas rallimees kaasmaalase kohta. „Rooli taga on ta olnud kuueaastasest peale ja rallit hakkas Lätis sõitma 14-aastaselt. Kuigi ta on alles 23-aastane, on tal juba pikk karjäär selja taga.“